Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miten osaakin olla Ikaruksessa kaunis potkuri......kuin lentäjän luusta veistetty kaunokainen.
Tuohon moottorin lämmönkurissa pitoon löytyy Aero technosta lämmönvaihdin, joka tulee öljyn lauhduttimen tilalle. Tämä pieni laite tasaa hienosti moottorin lämpötilan ääripäitä + moottori lämpenee nopeammin.
Tuo kabiinista säädettävä Neuform-potkuri olikin itselläni tapetilla, mutta haitta puolena oli sen tuoma lisäpaino ja jokseenkin suolainen hinta, etenkin sähköisenä. Itse olen suosinut matkanopeudelle säädettyjä lapakulmia ja ollut niihin tyytyväinen.
Monella lentolaitteella tulee painot vastaan jos laitetaan tankit täyteen ja kyytiin kiipeää "aikuisia" ukkoja joka penkille...
Btw. lentäminen on mukavaa ja turvallista, kunhan nuodatetaan opetettuja oppeja eikä esim. yksinäisenä vesilentäjänä totutella omille tavoille, jotka hiipii yksinään operoivan tapoihin helposti pikku hiljaa.
Oma kone, oma laituri tai kenttä erkaannuttaa helposti pikkuhiljaa omille tavoille ja näin ollen saattaa olla ennemmin tai myöhemmin kohtalokasta. Pilottien on hyvä viettää aikaa toisten pilottien keskuudessa, jotta punainen lanka pysyy käsissä.
Taisi olla vieläpä ambulanssilento happipullosta päätellen . Moninkertainen suru, ensiksi toivoa ja sitten käy noin...
Tästä on nähtävissä raakan ylikuormauksen seuraukset.
Lisäharmina vielä lämmin ilmanala tuolla päin maailmaa, pakkasella olisi saattanut olla pieniä mahdollisuuksia tuollakin ylikuormalla.
Löytyiskö Ikaruksen arkistosta sitä Venäläistä videota jossa Eurostar menee puihin, niin ja ope on oppilaan vieressä. Oliko vielä niin että ope oli armeijan ex. lentäjä.........
Itse en löytänyt kuin tämän tietolähteen;
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=170959
Eikös taannoin Suomessakin oiken ammattilentäjä kukistanut Ikaruksen "tonttiin" kun aikuinen matkustaja oli noudettu kyytiin.