Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyt puhut täyttä asiaa! Minunkin mielestäni tuo kouraisee sielun syvimpiä kieliä, jotka on saanut olla vähän vaikka ruosteessa. Kyllä lähtee!Se tärkein unohtui, eli DC3 käynnistys ja irtiotto Malmin kentältä. Vähän lentskaripornoa ennen nukkumaanmenoa;
Nyt puhut täyttä asiaa! Minunkin mielestäni tuo kouraisee sielun syvimpiä kieliä, jotka on saanut olla vähän vaikka ruosteessa. Kyllä lähtee!
Löytyykö jostain hyvällä ääniraidalla oleva video siitä kun sen energiajuomafirman DC-6 starttaa? Ainakin joku vuosi sitten Malmilla ko. kapteeni ymmärsi tehdä startin hyvin näkösällä, ja monta ylilentoa matalalla. Monta.
Tämähän on lähestulkoon "päivän potkurikone"-ketju ...
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707Boeing 2707:n oli määrä olla ensimmäinen yhdysvaltalainen ylisooninenmatkustajakone. 5. kesäkuuta 1963 Yhdysvaltain presidentti John F. Kennedymuotoili ohjelman, joka sitoi hallituksen kustantamaan 75 % sellaisen kaupallisen yliäänikoneen kehityskustannuksista, joka pystyisi kilpailemaanConcorden kanssa. Koneen oli tarkoitus kantaa 350 matkustajaa, lentää 2,7Machin eli 2 900 km/h nopeudella ja saavuttaa 6 400 kilometrin kantama. Voitettuaan kilpailun Yhdysvaltain hallituksen rahoittamasta urakasta rakentaa yliäänikone, Boeing aloitti kehitystyön laitoksissaan Seattlessa,Washingtonin osavaltiossa. Kasvavat kustannukset, markkinoiden puute ja kasvava huoli koneen (ja erityisesti äänivallin murtuessa syntyvänshokkiaallon) ympäristövaikutuksista johtivat projektin lakkauttamiseen vuonna 1971: Kaksi prototyyppiä päätettiin rakentaa, mutta ne eivät milloinkaan valmistuneet. Koneesta tehtiin 1:1 ei-lentävä malli (mock-up; suom. maketti) ja se on nykyisin täysin restaroitu ja on nähtävillä Hillerin lentomuseossa San Carlosissa, Kaliforniassa.
Lentonopeus: 2 900 km/h
Pituus: 93 m
Lentomatka: 6 400 km
Paino: 130 400 kg
Siipien kärkiväli: 55 m
Valmistaja: Boeing Commercial Airplanes
Yleensä ihmettelen suuresti miten tuon ikäiset konevanhukset yleensä edes pysyvät ilmassa, ilman että siivet repeäisivät irti. On kummallista että tuollainen kone, joka on suunniteltu kestämään vain joitakin kuukausia sotimista, lentää vielä 2010-luvulla. Runko lienee vaihdettu uuteen, koska voisin kuvitella että alkuperäinen on rasittunut piloille jo aikaa sitten, moottorista nyt puhumattakaan.
Taas yksi mersuvideo, jonka äänenlaatuun on selvästi panostettu;
Tuon kehittäjä on kai sitten se kuuluisa propellihattu?Ilmailu ei ole kallis harrastus tai ainakaan tarvitse olla, eihän? :