Yleisilmailu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JR49
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Miten tämä on täällä mennyt ohi näin vähällä?
Enpä nyt oikein tiedä miksi tätä pitäisi sen enempää kauhistella. Ukkospilvien väistäminen on sinänsä normaalia toimintaa, kun ei niistä oikein voi läpikään lentää. Väistäminen tapahtuu myös aina tuulen ”yläpuolelle”, joka tässä tapauksessa lienee siis ollut Suomen suunnassa. Koneet ovat myös olleet valmiiksi Suomen lennonjohdon vastuualueella, joten on loogista ja kaikkien kannalta helpompaa, että ei väistetä ”naapurin” puolelle. En oikein jaksa nähdä tässä taustalla mitään salaliittoteoriaa.
 
Enpä nyt oikein tiedä miksi tätä pitäisi sen enempää kauhistella. Ukkospilvien väistäminen on sinänsä normaalia toimintaa, kun ei niistä oikein voi läpikään lentää. Väistäminen tapahtuu myös aina tuulen ”yläpuolelle”, joka tässä tapauksessa lienee siis ollut Suomen suunnassa. Koneet ovat myös olleet valmiiksi Suomen lennonjohdon vastuualueella, joten on loogista ja kaikkien kannalta helpompaa, että ei väistetä ”naapurin” puolelle. En oikein jaksa nähdä tässä taustalla mitään salaliittoteoriaa.
Kyllä, siviili-ilmailussa turvallisuus ja erilaiset kv-sopimukset ja säännöt ovat homman A ja O. Ja niiden noudattaminen. Ja hädässä olevaa ilma-alusta pitää kaikin tavoin auttaa ja tarjota vaikka se hätälaskupaikka jos sellaista tarvitaan. Tässä tapauksessa taas toisessa vaakakupissa on sitten venäläisten toiminta yleensä ja erikseen: heidän koneensa taitavat olla lentokiellossa EU-alueella turvallisuuspuutteiden ja laiminlyöntien yms takia. Lähtevätkö ryssät taas lentelemään Pietari-Kaliningrad- väliä seuraavallakin ukkosmyrskyllä vai tuleeko vain joku yllättävä tarve hätälaskulle Suomenlahden yläpuolella.. Mielenkiintoista nähdä mitä keksivät seuraavaksi. Ja nämä ei ole minusta mitään salaliittoa, vaan normaalia ryssän toimintaa kun kokeilevat leikkikehänsä rajoja.
(Edit Tuli vielä mieleeni, jos joku ei muista, niin kyseessä on kuitenkin siviili-ilmailun moraalinen suurvalta joka muistetaan mm matkustajakone Kalevan , Korean Airin 747:n ja Malesian Airlinesin alasampumisista.)
 
Viimeksi muokattu:
Ruotsalaiset liikenteessä.

Korppi tarkkaili ensin Pietarin suuntaan ja lentää nyt pohjoiseen.

Hieman vanhempaa sukupolvea edustava SAAB J 32D Lansen lentää itämerellä.
 
Ruotsalaiset liikenteessä.

Korppi tarkkaili ensin Pietarin suuntaan ja lentää nyt pohjoiseen.

Hieman vanhempaa sukupolvea edustava SAAB J 32D Lansen lentää itämerellä.

Lansenin on pakko olla ruotsalaisten historialaivueen kone. Näyttää olevan siviilirekkarissakin.
 
Kyllä, siviili-ilmailussa turvallisuus ja erilaiset kv-sopimukset ja säännöt ovat homman A ja O. Ja niiden noudattaminen. Ja hädässä olevaa ilma-alusta pitää kaikin tavoin auttaa ja tarjota vaikka se hätälaskupaikka jos sellaista tarvitaan. Tässä tapauksessa taas toisessa vaakakupissa on sitten venäläisten toiminta yleensä ja erikseen: heidän koneensa taitavat olla lentokiellossa EU-alueella turvallisuuspuutteiden ja laiminlyöntien yms takia. Lähtevätkö ryssät taas lentelemään Pietari-Kaliningrad- väliä seuraavallakin ukkosmyrskyllä vai tuleeko vain joku yllättävä tarve hätälaskulle Suomenlahden yläpuolella.. Mielenkiintoista nähdä mitä keksivät seuraavaksi. Ja nämä ei ole minusta mitään salaliittoa, vaan normaalia ryssän toimintaa kun kokeilevat leikkikehänsä rajoja.
(Edit Tuli vielä mieleeni, jos joku ei muista, niin kyseessä on kuitenkin siviili-ilmailun moraalinen suurvalta joka muistetaan mm matkustajakone Kalevan , Korean Airin 747:n ja Malesian Airlinesin alasampumisista.)
2010 meni vielä leijonan osa Puolan valtion johdosta presidenttiä myöden Smolenskissa.
 
Norjassa olisi mahdollista päästä T-6 Harvardin kyytiin.


 
Back
Top