Yleisilmailu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JR49
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Miten olisi UL "Mersu" ?:


What is the next best thing to the real ME 109? Answer, the BF 109 UL ultralight. If your'e not one of the lucky owners of the real ME 109 you can now own a scaled down replica of one!

This is the Peak ME 109 microlight Messerschmitt that is now available either as a microlight or an experimental kit.

Envelope:

The Me 109R is specified for a Vne 190 km/h. The Microlight is not Aerobatic capable. The Profile FX63-137 offers tremendous Gliding behavior. With this you get a Fighter and also a good powered Glider. Coming without Flaps she is good in short landings around 200m. There she is assisted by the good Brakes and out of the Design she has no intend to go over the engine.

For the ambitious Pilot we offer the 49% Kit strenghtened for a Load of +6g/-4g. Then she has a Vne of 350 km/h and a Vs of 80 km/h by a MTOW of 500 kg.

Main Gear:

Since Beginning the 109 offers a manual retractable Main Gear, what makes her the oldest still build Microlight in Europe with retractable Gear. The Mechanik for retracting is so simple that this was copied by the Company which invents the Facination.

More than this the Gear has very good Characteristics and leads to an impressive easy Handling.

For some Years now the 109 has a hydraulic Brake system. This improves the Handling an short Stop/take off handling. More than this we have exchanged the small old Wheels with the maximum possible Wheels available.

The Tailwheel is controlled by Rudder, which leads to a good Handling on the Ground and in Startup Roll. Also it assists on crosswind Handling.

Main Wing:

The Wing is build as one Piece. So the Plane could easiely and fast disassembled. It is possible to make a fast turn on the Afternoon without searching for a second or third Man.

Engine:

The Standard Engine is changed 2012 as some new impressive Engines took Place.

The best Engine is the LF 26, a belgian Engine, liquid cooled and very small and lightweight.

The second is a Development basing on the Weber 750 Engine. Power up to 120/140 HP in 2 Cylinder 4 Stroke Engine. Wow.

Transport and Storage:

The ME 109R easy to store due to the Wing and the fuselage mounted Gear. As an alternative some Owners have hung her "Messi" on the Roof of the Hangar to safe Place and easy Handling.

Source: meck-ul.de

Peak Aerospace GmbH[/paste:font]
Ultralight Aircraft Manufacturers


We produce Fast-Build Kits of historical Airplanes. Actual there is the Me 109 Kit in two versions. First Version is the Microlight Kit, build to the german LTF-UL. This Kit could be delivered with a fixed Version of the Landing-Gear so it should fit the new LSA Class. The second one is Experimental Me 109 kit, which is build according to the 49%p/51%p Regualtions known in most countrys. This Plane is aerobatic capable to +6g/-4g.




hqdefault.jpg


Video löytyy alla olevan linkin kautta.


http://www.pilotmix.com/mecklenburger-bf-109-ul
 
Miten olisi UL "Mersu" ?:


Kieltämättä sillä lentelisi suu messingillä:)
100 hp Rotax 912 ULS:n ääni nyt ei "ihan" DB 605:n vastaavalta kuullosta, mutta muuten hieno kone.
Käsittääkseni Suomessa on noita yksi. Pitäisi selvitellä missä ja kinuamaan tyyppejä sillä.
Aikaisemmin ilma-alus rekisteri oli julkinen, siitähän se olis helposti löytynyt. Nykyään jonkun eu-direktiivin määrämänä ei julkinen.
 
Käteviä nuo kannuspyörä koneet.

Käteviä ne. Noissa puskakoneissa vielä valtavat matalapaine renkaat, jotka toimivat ylimääräisenä iskuvaimentimina. Joustavat laskutelineiden tuet + matalapaine renkaat vaativat suurta tarkkuutta laskussa. Jos kone vajoaa liian nopeasti, se pomppaa takaisin ilmaan. Muutenkin kannuspyöräkone on vaativampi lentoonlähdössä ja laskeutumisessa. Laskussa kone on oltava hyvin vedettynä sauva täysin takana maakosketuksen tapahtuessa, muuten se on nokallaan. Lisäksi kone pyrkii ainakin ilman lukittavaa kannuspyörää kääntymään herkästi vasten tuulta, sivutuuli laskussa saa olla tarkkana.
 
Tästä yksi sekopää britti, rakensi itse lentohärvelin.:confused:

Voi leikata nurmikot samalla vehkeellä, pienellä jatkokehittelyllä:) Potkurien tai roottorien, mitkä tuossa nyt onkaan, lapojen suojausta kannattaisi vielä mietiskellä. Ikävää, jos kädestä tai jalasta puuttuu muutamiakin kymmeniä senttejä..
Sekopää britti on kyllä osuva ilmaisu tästä Pelle Pelottomasta:D
 
Voi leikata nurmikot samalla vehkeellä, pienellä jatkokehittelyllä:) Potkurien tai roottorien, mitkä tuossa nyt onkaan, lapojen suojausta kannattaisi vielä mietiskellä. Ikävää, jos kädestä tai jalasta puuttuu muutamiakin kymmeniä senttejä..
Sekopää britti on kyllä osuva ilmaisu tästä Pelle Pelottomasta:D

Onko palstalaisille tuttu moottori? ;)


Todellaki 2000-luvun Pelle Peloton, kannattaa katsoa kaverin muitakin videoita!
 
Käteviä ne. Noissa puskakoneissa vielä valtavat matalapaine renkaat, jotka toimivat ylimääräisenä iskuvaimentimina. Joustavat laskutelineiden tuet + matalapaine renkaat vaativat suurta tarkkuutta laskussa. Jos kone vajoaa liian nopeasti, se pomppaa takaisin ilmaan. Muutenkin kannuspyöräkone on vaativampi lentoonlähdössä ja laskeutumisessa. Laskussa kone on oltava hyvin vedettynä sauva täysin takana maakosketuksen tapahtuessa, muuten se on nokallaan. Lisäksi kone pyrkii ainakin ilman lukittavaa kannuspyörää kääntymään herkästi vasten tuulta, sivutuuli laskussa saa olla tarkkana.
Mulla ei vielä ole paljon tietämystä noista lentojutuista..Opiskelen vasta itse tässä Lapl:ia ja teoria opinnoissa ollaan vasta sääosiossa menossa. Medikaalia en ole vielä käynyt yrittämässä ollenkaan. Sulla taitaa olla ppl. vai?
 
Mulla ei vielä ole paljon tietämystä noista lentojutuista..Opiskelen vasta itse tässä Lapl:ia ja teoria opinnoissa ollaan vasta sääosiossa menossa. Medikaalia en ole vielä käynyt yrittämässä ollenkaan. Sulla taitaa olla ppl. vai?

Ei ole PPL vaan UPL. Ultra-kuskeja foorumilla on tietääkseni 2, PPL:ä ainakin 1 ja voi olla muitakin. Tietämys kasvaa teoria kurssilla. Teoria nivoutuu käytäntöön, sitten kun pääset opettelemaan lentämistä lennonopettajan kanssa.

Medikaalin saa perusterve helposti. Ensimmäisessä medikaali tarkastuksessa otetaan myös EKG. Verenpaineen kanssa ne on tarkkoja, alapaine ei saa olla yli 95, yläpaineen raja on luokkaa 150 tai 160. Kannattaa mittailla jo ennen ilmailulääkärissä käyntiä ja jos on lähellä tai yli, kuntoilla, pudottaa painoa, (lopettaa tupakan poltto tarvittaessa) tai käydä hakemassa napit, joilla putoaa. Verenpaine lääkkeet eivät ole medikaalin saannin este, korkea verenpaine on.
 
Back
Top