Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Prototype;
Kiitos tiedoista. Napit on jo käytössä ja kun mittasin, niin paineet oli 79/150 ja syke 85. Pitää koittaa hieman käydä lenkillä, niin menee varmasti läpi.Ei ole PPL vaan UPL. Ultra-kuskeja foorumilla on tietääkseni 2, PPL:ä ainakin 1 ja voi olla muitakin. Tietämys kasvaa teoria kurssilla. Teoria nivoutuu käytäntöön, sitten kun pääset opettelemaan lentämistä lennonopettajan kanssa.
Medikaalin saa perusterve helposti. Ensimmäisessä medikaali tarkastuksessa otetaan myös EKG. Verenpaineen kanssa ne on tarkkoja, alapaine ei saa olla yli 95, yläpaineen raja on luokkaa 150 tai 160. Kannattaa mittailla jo ennen ilmailulääkärissä käyntiä ja jos on lähellä tai yli, kuntoilla, pudottaa painoa, (lopettaa tupakan poltto tarvittaessa) tai käydä hakemassa napit, joilla putoaa. Verenpaine lääkkeet eivät ole medikaalin saannin este, korkea verenpaine on.
Eilinen tilannehuoneen tapaus.
POHJOIS-SUOMI 7.5.2016 10:04
KALEVA
Pienkoneen lentäjä joutui tekemään pakkolaskun Kajaanintielle lähellä Vaalan keskustaa lauantaina yhdeksän aikaan aamulla.
Pelastuslaitoksen mukaan lentäjä laskeutui koneen ylikuumenemisen vuoksi. Maantielle laskeutuminen tapahtui pelastuslaitoksen mukaan ongelmitta eikä siitä aiheutunut vaaraa lentäjälle eikä sivullisille. Kone säilyi myös ehjänä.
Koneessa ei ollut lentäjän lisäksi muita. Pelastuslaitoksen päästyä paikalle kone oli jo ajettu maantieltä parkkipaikalle Vaalan hautausmaan lähistöllä.
Pelastuslaitoksella ei ollut tilanteessa varsinaista tehtävää tarkistuksen lisäksi.
Katso liite: 9289
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/pienkone-teki-pakkolaskun-kajaanintielle-vaalassa/727041/
Mikä ultra tuo kone on?
Sikäli tilanne on hyvä, ettei moottori ylikuumentuneenakaan heti sammu, on aikaa katella rauhassa pakkolasku paikka.
Tyrkkäsi nesteet varmaan pellolle, ei nuo tavallisesti ylikuumene. Rotax 912:n sylinterit ovat ilmajäähdytteiset, sylinterinpäät nestejäähdytyksellä, moottori on siis jäähdytyksen suhteen eräänlainen combinaatio. Lämpömittareita on kaksi, sylinterinpään nestejäähdyksen mittari, max salittu arvo 120 C. Lisäksi moottorin öljyn lämpömittari, max. arvo ulkomuistista noin 110 C.
Perhana, pikaisesti katsottuna näyttää Ikarukselle, mutta kyljessä on MD3.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016051021541054_ul.shtml
Äkkinäinen luulisi laskussa hieman ravistelleen, mutta ilmeisesti ei ongelmia.