Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niin, onko aurinko killottanut ja hämännyt veden pinnan paikkaa? 20-30-luvun lentojutuista mitä lukenut, niin olet oikeassa tuossa huolellisuudessa. Ei olisi eka kuski, joka tekee virheen.http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...uslaitos-nouti-kaksi-henkiloa-vedesta/732922/
Pahkeinen, meni ilmeisesti kellukekone laskussa ympäri. Hyvä ettei henkilövahinkoja.
edit: Normisetti. Veteen laskeutuminen on varsin huolella tehtävä homma, puolinaiset suoritukset päättyy juuri näin.
Puuska otti pinnassa ja mahdollista on, että kuskilta loppui taidot.
Laskeutuessaan ultrakevyt lentokone oli joutunut tuulenpuuskan riepottelemaksi ja mennyt etuosansa kautta nurin.
Koneessa oli kaksi henkilöä, jotka pelastuslaitoksen henkilöstö haki pois järveltä. Henkilöt olivat onnistuneet kipuamaan ohjaamosta koneen päälle.
Henkilöt eivät pelastuslaitoksen mukaan loukkaantuneet vakavasti.
Niin, onko aurinko killottanut ja hämännyt veden pinnan paikkaa? 20-30-luvun lentojutuista mitä lukenut, niin olet oikeassa tuossa huolellisuudessa. Ei olisi eka kuski, joka tekee virheen.
Pois se tietenkin minusta että itse osaisin, mutta vaatii lentäjältä jotain tuo vesikonehomma.
Minähän olen kertonut sinulle tästä yhdestä tuttavastani, vesikonehuimasta... Että kaikenlaisia on liikkeellä, vaikka luulisi kokeneiksi, niin ottavat koko ajan äärimmäisiä riskejä.Toki mahdollista, jos kuski on tehnyt laskun kuten normaalille kiitotielle tehdään. Eli perstuntumalla, loppuveto ajoitetaan silmällä pinnan mukaan.
Vesilentämisessä lasku pitäisi tehdä ns. moottorilaskuna, koneen annetaan vajota vakionopeudella suurella kohtauskulmalla eli vedetyssä asennossa kosketukseen asti. Kun ponttoonit ottaa kosketuksen veteen sauva on täysin takana vedettynä.
Lasku, joka pyöräkoneella olisi ollut enintään kovahko, ei vaurioita, päätyy vesikoneella kaatoon. Lentämisen haastellisin laji. Itselläni ei kokemusta, kerran olen ollut kellukeultran kyydissä.
Pitäsin todennäköisenä, että puuska vajotti konetta nopeasti, kova kosketus, pomppu ja seuraavasta kosketuksesta katolleen.
Mahdollista on myös, että sivutuuli puuska kallisti konetta, toinen ponttooni otti ensin kosketuksen ja kimposi siitä nokan kautta ympäri.
– Venäläisissä sotilaskoneissa ei ole transpondereita, joten ei ole mitään, mitä ne voisivat pistää päälle, Felgenhauer tekstissään toteaa.
Ponderi lähtee halvimmillaan noin 1000 €:lla. Ei vie paljoa tilaa eilä paina paljon. Hieman vaikea uskoa tuota väitettä.