Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
^Joo täällä ammutaan epäilyttävät dronet näköjään alas..... mitähän tuotakin seuraa.
Dronen käyttö pihojen kuvaamiseen pitäisi yksityisyydensuoja nimissä kyllä olla kiellettyä...Omasuojailmatorjuntaa Asikkalassa. Mies ampui haulikolla alas mökkitonttinsa päälle pörräämään tulleen dronen. Kyseessä oli ilmeisesti jonkun mainosvideon kuvaaminen.
http://www.lentoposti.fi/uutiset/mi...ulikolla_alas_kauko_ohjattavan_kamerakopterin
Paikalta tavattiin noin 60-vuotias mies, jolla on kesäasunto tontilla. Hän kertoi kopterin tulleen tonttinsa yläpuolelle. Mies koki kopterin häiritseväksi tekijäksi ja ampui sen omistamallaan haulikolla alas.
Poliisipartio otti miehen käyttämän haulikon haltuunsa mahdollista takavarikointia varten. Ampujaa epäillään vahingonteosta.
Joskus olen käynyt pc6.lla heittämässä "nakkekeikan" ja mimmi vaati, että lautturin pitää olla myös nakkena...Ilmailupäivä Vesivehmaalla, osa hyppäjistä hyppää nykyään ilman pukua. Myös muutama nainen... luulis ison kainalon tuulettuvan tehokkaasti kolmesta kilometristä tultaessa.Katso liite: 15163
Oho! Siitähän tuli pikakiituri tuolla moottorivarustuksella.Jenkeissä on näköjään myynnissä vanha ilmavoimien Fouga. Vuonna 1986 sinne myyty kone on alkujaan tunnukseltaan FM-30.
Koneessa on uudet GE J85-17-moottorit. Hintapyyntöä ei ole vaan se myydään tarjousten perusteella
Hattu kiertämään porukan kesken ?
https://www.trade-a-plane.com/mobil...0+MAGISTER&listing_id=2268555&s-type=aircraft
HUOM ! Original Marbor engines with 880 lbs thrust each replaced with GE J85-17 engines with 2850 lbs thrust each.
Katso liite: 15177
Mpnetin delegaatio tänään Rissalassa.
Siinä allekirjoittanut FM:n takapenkillä.
Hieno reissu ja mahtavaa kyytiä sekä seuraa, kerrankin meni 500 euroa hyötykäyttöön.
Kiihtyvyys on kiitotiellä varsin heikko. Ilmassa kaikki muuttuu, kun vauhtia on saatu kerätyksi. Lentää kuin enkeli.
Sain ohjata noin 10 min ja on paras kone lentää, minkä sauvasta olen kiinni pitänyt.
Kaartaa hienosti pelkällä sauvalla. Silmukkaan 500 km/h ja 4 g:n veto, tuo maksimi tuntuu alussa ja lopussa, ei lainkaan pahalta.
Tynnyri ja vaakakierre. Pyörii nätisti. Temppuja en saanut itse ohjata.
Pojat veti lisäksi immelmannin. Minulla sattui aika oli huono säärako.
Suosittelen lämpimästi kaikille ilmailun ystäville.
Joo noilla pölynimurien moottoreilla on kyllä eri kone.Oho! Siitähän tuli pikakiituri tuolla moottorivarustuksella.
Onnitelut kaikille lentäneille . Ehkä seuraavalla kerralla sitten minäkin.
Jämäkän johdonmukainen käytös.Noniin
Nyt on saatu suihkarin kyytiä.
Marbourit vinkuu korvanjuuressa ja ohjattavuudeltaan kuin Blanik L13 purkkarilla, eikä ole potkurin kiertoa....
Eikös olekin käteensopiva kone?
Periskooppi on hyvä finaaliin ja laskuun... ehditkö sitä käyttää lainkaan??? Kun muutaman laskun vetää Periskoopilla ja syrjäsilmällä vilkuilee korkeutta, niin tulee hyvä...Jämäkän johdonmukainen käytös.
Jalkaa ei näytä tarvitsevan. Ohjaustuntuma hieno.
Pilotti varotteli, että ohjaus on tosi herkkä.
No en tiedä, ultrissakin on paljonkin tarkemmin lennettäviä. Nimenomaan jalan käyttö osalla tyypeistä on tosi tarkkaa, Fm:llä siitä ei tarvitse huolta kantaa.
Pyrki kohoamaan kaarrossa, kun lensin kuten ultralla, sauvaa sivuun ja vähän vetoa. Tuo ei vetoa tarvitse yhtään. Pilotti neuvoi, että trimmaa eteen, sauvassa on trimmin keinukytkin.
Takaohjaamosta näkee yllättävän hyvin, finaalissa on kyllä heikkoa.
Hieno kokemus.