Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Epäilen, että oikeat sukkula-pilotitkin jonkun tunteroisen simulaattorissa ennen lentoa istui. Laskeutumisessa go-around ei ollut vaihtoehto.
Piti sattua askelmerkit kerralla kohdalleen.
Pitkäksi menee, full power, shit eiku meillä ole
Tässä oikeaa treeniä lentoa varten:
1. SR71Laitetaan alkaneen viikonlopun kunniaksi ketjuun kysymys. Asiaa on jo muodossa ja toisessa käsitelty, mutta nyt tämmöinen puhtaasti teoreettinen lähtötilanne.
Nimetkää 3 eri lentokonetyyppiä, jonka kyytiin haluaisitte lähteä. Lähtökohta siis se, että raha ei ole ongelma, mutta sen verran realismia että kun tuskin kellään meistä on kelpuutusta lentää suihkuhävittäjiä soolona, niin realismin nimissä puhutaan kaksipaikkaisista.
Meikäläisen listan nro. 1 on ruotsalaisten lentävä kaksipaikkainen Draken. Suurena Saabin sotakoneiden ystävänä ja nostalgian kaipuuta tuntevana tämä menee listan kärkeen. Antaisin vaikka taivaspaikkani jos vain pääsisin takapenkille.
Katso liite: 16316
Hyvänä kakkosena Collins Foundationin operoima maailman ainoa lentävä siviili-Phantom. Vietnamin sodan legendaarinen sotakone ja kylmän sodan klassikko.
Katso liite: 16317
Listan kolmosena sitten itänaapurin MiG-29 UB. Tätä mainostavat alan harrastajille ja jos vaan rahaa olisi, niin buukkaisin jo paikkaa yliäänilennolle, jonka aikana käytäisiin "avaruuden rajoilla" korkealla stratosfäärissä.
Katso liite: 16318
Tämmöinen siis minun listaukseni. Yhtään väheksymättä WW2 -kalustoa, mutta Fouga-lentojen jälkeen meikäläisen sydän sykkii suihkareille !
1. SR71
2. DG800
3. Lockheed U2
Tuolla lentäminen on upea kokemus, vaikka purtskareiden tyyppilistani on pitkä, niin olen jopa harkinnut tuollaisen ostoa... erittäin herkkä kone lentää, kun ajattelet, että vedät oikealle, niin kone jo menee oikealle... tuohon saa jatkopalikat siipiin tehtaalta ja sen liitoluku menee niillä+vesiballastilla 1:65 joka on erittäin paljon... omalla mopolla pääsee ilman apujoukkoa liikkeelle ja saa sitten mitellä taitojaan luonnon ohessa... Todella sweet pot minulle tämä kone.
Tuo DG800 piti googlailla, minulle tuntematon laite, ilmeisesti tuo purtsikka?
Mikä tekee siitä niin hyvän, että se on listallasi?
Minä pidän ilmailusta ja etenkin kun pääsee yrittämään itsensä ylittämistä luonnon voimien ohessa. Riippuliitimellä, tai minitrikellä vuoren rinteellä nousevissa tuulessa, tai kuten sain oppia autiomaassa riipparilla liittämistä dyynijonojen muodostaminen tuulien avulla. 3 kertaa näppäsin siiven kärjen kiinni dyyniin ja kunnon kärrynpyörät päälle...Tuon liitoluku on lähes uskomaton. Kilometri korkeutta, liidät 65 km ilman noston nostoa.
Purtsikka hommat on minulle aivan kokeilematon laji.
Lajiin perehtyneet sanoo, että hienointa lentämistä. Pitänee kiilata kyytiin sopivassa tilanteessa.
Tuo dyyniliito on kieltämättä mukavan näköistä ilmailua.
Purjelennosta noin yleisesti, vähän olen asiasta purtsikkamiehiltä kuullut.
Nostot on monesti kumpupilvien alla. Kohtuullisen pienialainen ''kupla'', johon jäädään pyörimään ja kelataan korkeutta.
Hyvä nosto voi nostaa konetta 10 m/s, kai enempikin koneesta riippuen.
Korkeutta on mahdollista kelata hyvässä nostossa todella paljon ja kun liitoluvut ovat noin hyviä, pitkätkin matkalennot ovat
mahdollisia. Ja välillä noston sattuessa reitille kelataan taas korkeutta.
Lennettiin kerran ultralla 5000 jalassa, purtsikkamies kyydissä. Sanoin, että ollaanpa varsin korkealla. Se naureskeli, että purtsikkahommissa tämä on aloituskorkeus.
AN-2 tuli lentonäytöksessä tonttiin, molemmat lentäjät kuoli.
Linkissä video. Tehoasetus pieni, jyrkkä kaarto matalalla ja lapasesta lähtee.
Kuulostaa tyhjäkäynniltä. Menikö tehot?
https://www.rt.com/news/401811-an-plane-crashed-moscow/
Edit: Linkissä on kaksikin videota. Törmäys ei ollut kova. Siitä olisivat selvinneet. Mutta räjähti tuleen ja homma selvä.
Suomessa ultra meni mäntymetsään Hämeenkyrössä. Pilotille ei käynyt mitään.
''Pelastuslaitoksen mukaan kone oli kimmonnut kiitoradasta noin 300 metrin päähän mäntymetsään.''
Kyseessä on kyllä oikea pomppujen äiti. Mahtipomppu. Mahdollisesti uutisoinnissa on jotakin täsmentämistä..
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005351411.html
Saattaa olla, että olivat jo tulossa laskuun. ''Näyttävä'' jyrkkä kaarto, joka menikin hivenen liian jyrkäksi.Mistähän lähtien An-2 on ollut taitolentokone ? Minusta vaikuttaa ihan siltä, että itse hölmöilivät itsensä hengiltä.
Mielenkiintoinen juttu Siivet-lehden Facebookissa:
Milloin olet viimeksi kuullut potkurikoneiden uudesta nopeusennätyksestä? Aaaaaivan! Et ihan äsken.
Katso liite: 16357