Yleisilmailu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JR49
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
FW-190:n kevytversio.

P-40.

Corsair.

Bf 109 75% size replica.

505d1123681410-focke-wulf-190-80-scale-spitfire21.jpg

Näyttää kuvassa oleva Spitfirekin olevan kutistettu versio.
 
[QUOTstä JR49, piin sehän 2513, member: 1416"]Tuo Mersu oli kyllä ehdoton suosikki.
Ja kun katseli ja kuunteli tuota P-40:stä, niin ymmärtää, miksi tuohon Mustangin replikaan haluttiin äänitehosteet.:D[/QUOTE]
P-40:ssä kuului inisevän 2-T mosa. Rotax 912:ta lähtee enemmän ääntä, se on 4-syl. 4-T bokseri.
 

Lyhyt pätkä elokuvasta. Fokker DR1, legendaarisin ww1 kone, ei paras, mutta tunnetuin.
Kone oli ketterä ja nousi hyvin, mutta kovinkaan nopea se ei ollut. Kone oli epävakaa, sauvasta ei passanut kättä irti päästää. Lisäksi siivet saattoi lähteä omille teilleen, mikä oli tuolloin kuolemaksi lentäjälleen.
Punainen Fokker pilotteineen tuli tunnetuksi molemmilla puolilla rintamalinjoja.
 

Lyhyt pätkä elokuvasta. Fokker DR1, legendaarisin ww1 kone, ei paras, mutta tunnetuin.
Kone oli ketterä ja nousi hyvin, mutta kovinkaan nopea se ei ollut. Kone oli epävakaa, sauvasta ei passanut kättä irti päästää. Lisäksi siivet saattoi lähteä omille teilleen, mikä oli tuolloin kuolemaksi lentäjälleen.
Punainen Fokker pilotteineen tuli tunnetuksi molemmilla puolilla rintamalinjoja.

Aiheeseen liittyen, olettekos muuten koskaan nähneet näitä WW1 warbirdejä livena ?

Fanien iloksi ruotsalainen Mikael Carlson on esiintynyt useina vuosina peräjälkeen Jämillä Fokker Dr1:llä ja Fokker D.VII:lla.

Mitä pääsin miehen kanssa juttusille, niin tämä kertoi rakentaneen replikansa täydellisesti originaaleja piirrustuksia noudattaen. Mitään nykytekniikkaa ei koneista löydy, sillä miehen periaate on selkeä: Ne toimivat täysin hyvin jo omana aikanaan. Miksi mennä muuntelemaan ja mahdollisesti huonontamaan toimivaa konseptia?

Periaate ulottui jopa niin pitkälle, että jompaakumpaa Fokkeria (en nyt muista kumpaa) rakennettaessa Mikael hyväksyi rakennusmateriaaliksi ainoastaan sillä alueella kasvanutta puuta ja puulaatua, josta aidotkin koneet aikoinaan rakennettiin.

Juttua miehestä:

http://www.globalaviationresource.c...iation-in-focus-mikael-carlsons-fokker-d-vii/

Aviaattori rouvansa kanssa Bleriotin edessä.

article-1200178-05913E9F000005DC-340_634x320.webp



 
Aiheeseen liittyen, olettekos muuten koskaan nähneet näitä WW1 warbirdejä livena ?

Fanien iloksi ruotsalainen Mikael Carlson on esiintynyt useina vuosina peräjälkeen Jämillä Fokker Dr1:llä ja Fokker D.VII:lla.

Mitä pääsin miehen kanssa juttusille, niin tämä kertoi rakentaneen replikansa täydellisesti originaaleja piirrustuksia noudattaen. Mitään nykytekniikkaa ei koneista löydy, sillä miehen periaate on selkeä: Ne toimivat täysin hyvin jo omana aikanaan. Miksi mennä muuntelemaan ja mahdollisesti huonontamaan toimivaa konseptia?

Periaate ulottui jopa niin pitkälle, että jompaakumpaa Fokkeria (en nyt muista kumpaa) rakennettaessa Mikael hyväksyi rakennusmateriaaliksi ainoastaan sillä alueella kasvanutta puuta ja puulaatua, josta aidotkin koneet aikoinaan rakennettiin.

Juttua miehestä:

http://www.globalaviationresource.c...iation-in-focus-mikael-carlsons-fokker-d-vii/

Aviaattori rouvansa kanssa Bleriotin edessä.

Katso liite: 6880



Tuo Bleriot oli Jämillä about muutama vuosi sitten, yhtaikaa Spitfiren kanssa. Sää oli huono, enkä sitten viitsinyt lähteä ajamaan, kun ei ollut varmaa lentokelistä.
Veikkasin väärin :mad:. Kaveri videoi kaiken, joten kyllä otti päähän katsoa kuvaa noista kummastakin ilmassa.
Bleriot olisi kiinnostanut erityisesti. Satuitko olemaan paikalla, videon perusteella siellä tuuli sen verran, että ei se ihan pelkän kirkkaan kelin konstruktio voi olla. En tosiaan vuotta muista.
 
Tuo Bleriot oli Jämillä about muutama vuosi sitten, yhtaikaa Spitfiren kanssa. Sää oli huono, enkä sitten viitsinyt lähteä ajamaan, kun ei ollut varmaa lentokelistä.
Veikkasin väärin :mad:. Kaveri videoi kaiken, joten kyllä otti päähän katsoa kuvaa noista kummastakin ilmassa.
Bleriot olisi kiinnostanut erityisesti. Satuitko olemaan paikalla, videon perusteella siellä tuuli sen verran, että ei se ihan pelkän kirkkaan kelin konstruktio voi olla. En tosiaan vuotta muista.


Olin paikalla tuolloin 2011. Keli parani juuri näytöksen alla. Tässä parit kuvat tapahtumasta:

1.webp

2.webp

Tässä meikäläinen ottaa kylmät tyypit Mikaelin opastuksella :)

3.webp
 
Olin paikalla tuolloin 2011. Keli parani juuri näytöksen alla. Tässä parit kuvat tapahtumasta:

Katso liite: 6881

Katso liite: 6882

Tässä meikäläinen ottaa kylmät tyypit Mikaelin opastuksella :)

Katso liite: 6883
Olen kyllä vähän oikeasti kateellinen. Tuo ilmailun alkuvaihe ja eka maailmansota kiinnostaa suuresti, ja Bleriotiin kapuaminen
on kyllä sitä ihteään :).
Voin vain yrittää nokittaa sillä, että olen ollut Caudron G3:n ohjaamossa Hallinportissa. Se oli kova juttu minulle, mutta tuon kuitenkin olisi nähnyt lennossa plus kaikki muut sinä päivänä.
No, -16 paremmalla onnella.
 

Ilmasota ketjussa on hämmästyttävä taidonnnäyte F-15 lentäjältä, joka laskeutuu ilman toista siipeä.
Hämmästyttävä on myös tämä. Lentäjän vikaa on myös tässä pilotissa:salut:
Ilmeisesti koneessa ei ole pelastusvarjoa ja matalan lentokorkeuden takia laskuvarjohyppykään ei ole vaihtoehto.
Lennä kone laskuun tai kuole, vaihtoehtoja oli luultavasti tasan kaksi.
 

Ilmasota ketjussa on hämmästyttävä taidonnnäyte F-15 lentäjältä, joka laskeutuu ilman toista siipeä.
Hämmästyttävä on myös tämä. Lentäjän vikaa on myös tässä pilotissa:salut:
Ilmeisesti koneessa ei ole pelastusvarjoa ja matalan lentokorkeuden takia laskuvarjohyppykään ei ole vaihtoehto.
Lennä kone laskuun tai kuole, vaihtoehtoja oli luultavasti tasan kaksi.

Siis jumalauta ! Eihän tuon pitäisi olla edes mahdollista aeromystiikan lainalaisuuksien perusteella. Huh huh mikä esitys todellisesta lentotaidosta. :eek:
 
Siis jumalauta ! Eihän tuon pitäisi olla edes mahdollista aeromystiikan lainalaisuuksien perusteella. Huh huh mikä esitys todellisesta lentotaidosta. :eek:

Kone on joku tehokkalla moottorilla varustettu taitolentokone. Lentäjä on myös todella taitava, tietää tasan tarkkaan, mihin tuo kone kykenee.
Rajusti tehoa, kone roikkuu potkurin varassa, runko ja sivuperäsin toimii kantopintana, ei siinä enää mikään muu kanna laskuun tultaessa, tehot pois ja jäi vielä pyörilleen.

No huhhuh;) Pilotti pisti luultavasti illalla kädet ristiin ja esitti kiitokset myös yläkertaan..
 

Ilmasota ketjussa on hämmästyttävä taidonnnäyte F-15 lentäjältä, joka laskeutuu ilman toista siipeä.
Hämmästyttävä on myös tämä. Lentäjän vikaa on myös tässä pilotissa:salut:
Ilmeisesti koneessa ei ole pelastusvarjoa ja matalan lentokorkeuden takia laskuvarjohyppykään ei ole vaihtoehto.
Lennä kone laskuun tai kuole, vaihtoehtoja oli luultavasti tasan kaksi.

Tämä esiteltiin pari viikkoa sitten jollain tv-kanavalla. Hieno filmi, mutta tuo yksisiipinen kone on lennokki. Alussa kuvataan oikeaa konetta mutta vaihtuu "lennossa" pienoismalliin. Muistaakseni koneen ja lennokin nokan raidoissakin oli pientä eroavaisuutta. Tempun piti olla simulaattorikokeiden perusteella mahdollinen, mutta tämä oli feikki.

Tuossa lennokkia nimenomaan roikotetaan ylitehokkaan moottorin avulla, kun on tarpeeksi tehoa, niin ladon ovikin lentää.
 
Öö, tuo videohan on ihan silmin nähden feikki, en ymmärrä miten se voi vielä pompata esiin kaikkien vuosien jälkeen. Lennokki ja tietokoneella käsitelty video.
 
Back
Top