Yleisilmailu

Tikkakosken näytöksen esiintyjälistaa on päivitetty.

https://finaf100.fi/ohjelma/

Uutta sitten viime näkemältä:

- MiG-15 (varmaankin se norjalaisten kaksipaikkainen UTI)
- Mil-Mi 8
- Stieglitz
- Draken (ruotsalaisten historialentueen kone vahvistettu nyt myös järjestäjän toimesta)
Lisäksi Espanjan ilmavoimien virallisessa kalenterissa (http://www.ejercitodelaire.mde.es/E...on-en-el-Festival-Aereo-Tikkakoski-Finlandia/) on maininta Eurofighterin esiintymisestä 16.-17.6. Tikkakoskella. Tätä ei ilmeisesti ole julkaistu missään?
 
lentokone_sichuan-1118x629.jpg


Perämies imeytyi osittain ulos hajonneesta ikkunasta. Kuva: China Aviation Review / Twitter


Kauhunhetket kymmenessä kilometrissä: Ikkuna irtosi, lentäjä ulos

Antti Kirkkala | 15.05.2018 | 14:37

Perämies imeytyi osittain ulos Airbus A319 -matkustajakoneen ikkunasta.

Sichuan Airlines -lentoyhtiön Airbus A319 -matkustajakone joutui tekemään hätälaskun maanantaina sen jälkeen, kun yksi ohjaamon ikkunoista yllättäen irtosi kesken lennon.
Turvavyö pelasti lennon perämiehen, joka imeytyi osittain ulos koneesta.

Kiinalaisessa sosiaalisessa mediassa on hehkutettu kapteeni Liu Chuanjiania, joka laski nopeasti koneen korkeutta ja teki manuaalisen hätälaskun Chengdun lentokentälle.
Liun mukaan kone oli saavuttanut juuri noin kymmenen kilometrin lentokorkeuden, kun ohjaamosta kuului valtava rysäys.

Ohjaamon ilmanpaine romahti ja lämpötila laski. Liu huomasi, että yksi ikkunoista puuttui.
– Emme saaneet mitään varoitusta. Ikkuna vain yhtäkkiä repesi ja pamahti kovaa. Seuraavaksi huomasin, että perämieheni oli imeytynyt puoliksi ulos, Liu kertoo.
– Kaikki tavarat lensivät ilmaan ohjaamossa. Suurin osa laitteista ei toiminut, enkä kuullut radiota. Kone tärisi niin rajusti, etten voinut lukea mittareita.

Perämies sai tapauksesta lopulta vain naarmuja ja venähtäneen ranteen. Kiinan ilmailuviranomaisten mukaan yksi lentoemäntä loukkantui lievästi, kun kone menetti nopeasti korkeutta.
– Yhtäkkiä happinaamarit putosivat. Kone syöksyi alas parin sekunnin ajan, ennen kuin sen kulku vakautui jälleen, matkustaja kertoo.

South China Morning Postin mukaan kaikki 119 matkustajaa selvisivät vammoitta. Sichuan Airlinesin lento 3U8633 oli matkalla Chongqingistä Tiibetin Lhasaan.

Viranomaiset tutkivat parhaillaan tapausta.
Data and playback from #3U8633, which lost its right main windscreen in flight, available at https://t.co/XgIc59PkuW https://t.co/XSIYK0mg09
— Flightradar24 (@flightradar24) May 14, 2018

Sichuan 3U8633 from Chongqing to Lhasa diverted to Chengdu. Lost one windshield at FL332. Descend to FL240 due to high terrain (@flightradar24 data). Cabin decomp. FCU failure and some parts sucked out. Landded safely with bust tires. One pilot and one cabin crew injured. pic.twitter.com/8aViRZoOE0
— ChinaAviationReview (@ChinaAvReview) May 14, 2018
 
Suomessa ei siviilien tai wannabe pilottien touhuja army tue... Päinvastoin... Kaikki poistokalusto vaan sulattoon ja pataan... Perkeleen tollot, kun heittävät kaiken menemään...

Ruotsalaisten erikoisuus on vielä minun tietääkseni suht kevyt byrokratia kun käyvät laittamaan ex-militaarisuihkareita siviilirekisteriin. Homma kuulemma toimii niin, että Ruotsin liikennevirastossa (Trafia vastaava pulju) työskentelee tärkeillä paikoilla entistä flygvapnetin väkeä, joka tuntee henkilökohtaisesti historialentueen sällit. Ovat palvelleet aikanaan samoissa lennostoissa ja joukko-osastoissa. Eli keskinäinen luottamus vallitsee siihen, että suihkukoneita operoidaan asiallisesti ja turvallisesti.
 
Moni täällä on huolissaan puolustusvoimien määrärahoista.
Ne ovat kuitenkin suoraan riippuvaisia Suomen talouden tilasta.

Nyt kaikki voitte omalta osalta tulla puolustamaan Suomen taloutta,
liittymällä ATOL Avionin osakkaisiin. Yhtiöllä on anti vielä muutaman
päivän, joten pian alkaa olla kiire.

Yhtiö itse on oman uransa alkuvaiheessa, joten parhaat kasvu pyrähdykset
ovat vielä edessä. Yhtiö voi parhaimmillaan antaa hyvänkin tuoton sijoitukselle
ja verojen kautta myös puolustusvoimille.

Tule mukaan puolustamaan Suomen taloutta, Suomen talouden
puolustusjoukkojen liittymis tiedot löytyvät näistä linkeistä:

atol.fi/2018/05/viimeinen-osakeantiviikko-alkaa-nyt/
www.atol.fi
www.facebook.com/AtolAvionOy/
 
Moni täällä on huolissaan puolustusvoimien määrärahoista.
Ne ovat kuitenkin suoraan riippuvaisia Suomen talouden tilasta.

Nyt kaikki voitte omalta osalta tulla puolustamaan Suomen taloutta,
liittymällä ATOL Avionin osakkaisiin. Yhtiöllä on anti vielä muutaman
päivän, joten pian alkaa olla kiire.

Yhtiö itse on oman uransa alkuvaiheessa, joten parhaat kasvu pyrähdykset
ovat vielä edessä. Yhtiö voi parhaimmillaan antaa hyvänkin tuoton sijoitukselle
ja verojen kautta myös puolustusvoimille.

Tule mukaan puolustamaan Suomen taloutta, Suomen talouden
puolustusjoukkojen liittymis tiedot löytyvät näistä linkeistä:

atol.fi/2018/05/viimeinen-osakeantiviikko-alkaa-nyt/
www.atol.fi
www.facebook.com/AtolAvionOy/
Olen seurannut Koivurovan alkuvaiheista asti ATOL.n kehitystä. En hanki niitä osakkeita. Tuotteesta ei tule koskaan kustannustehokasta ja täten suosittua ratkaisua.
 
Olen seurannut Koivurovan alkuvaiheista asti ATOL.n kehitystä. En hanki niitä osakkeita. Tuotteesta ei tule koskaan kustannustehokasta ja täten suosittua ratkaisua.
Videot ovat hienoja, ja Suomessa on sisamaassakin 188 000 varalaskukenttaa (jollei ole tarkoitus nousta taas ilmaan siis)... hinta vaikuttaa jenkkivastaaviin verrattuna kilpailukykyiselta, range on jopa ylivertainen kokoluokassaan? Yksityisilmailu on kasvubisnes,vaikka marxilais-fasistit sita vihaavatkin - mika ATOL:ssa on vikana, paitsi ali-resurssointi ja liiallinen kasityo?
Cheers brother @TBman
 
Videot ovat hienoja, ja Suomessa on sisamaassakin 188 000 varalaskukenttaa (jollei ole tarkoitus nousta taas ilmaan siis)... hinta vaikuttaa jenkkivastaaviin verrattuna kilpailukykyiselta, range on jopa ylivertainen kokoluokassaan? Yksityisilmailu on kasvubisnes,vaikka marxilais-fasistit sita vihaavatkin - mika ATOL:ssa on vikana, paitsi ali-resurssointi ja liiallinen kasityo?
Cheers brother @TBman
liian paljon työvaiheita. käsityötä ja kalliilla työvoimalla... ei ikävä kyllä ole ammattikoulupojat kokoamassa versioita, kuten rovaniemellä oli protovaiheessa....
 
Jos puhutaan LSA luokan amfibio koneesta, niin ei siellä kovin paljon niitä ole.
Itse asiassa ainoa merkittävä kilpailija on ICON A5.
No tuota, merkittävä ja merkittävä... Itseasiassa en väheksy mitään lentävää laitetta valmistavaa tahoa, mutta sanotaanko nyt niin, että olen nähnyt niin monta ikävää projektikoneen päättymistä ja omistajien omaisuuksien menetyksiä ilmailubisneksessä, etten suosittele kellekkään sijoittamista siihen.
Tosin veljet @Ikarus, @tulikomento ja @Fremen voisivat olla se dreamteam meidän kopteripisneksessä, että kun lopetamme tämän rahan tekemisen työssämme ja siirrymme hyvin ansaitulle eläkkeelle, luonnollisesti sikarikkaina, niin poljemma käyntiin sen miljuunapisneksemme ja siihen voi kaikki osallistua hankkimalla puljumme ö-osakkeita, jolle lupaamme heikkoa korkoa ja kaikki varat käytämme menestyksekkääseen harrastamiseen ilmailun laajalla saralla... Ehkä. :)
 
Back
Top