Osin varmasti. Mutta tuo hankittu kokonaismäärä 24 on vähäinen silti suhteessa siihen, että nyt on kaksi tukialusta käytössä.Johtuisiko siitä aikataulusta millä tukialukset ovat valmistuneet?
Prince of Wales otettu käyttöön 2019.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Osin varmasti. Mutta tuo hankittu kokonaismäärä 24 on vähäinen silti suhteessa siihen, että nyt on kaksi tukialusta käytössä.Johtuisiko siitä aikataulusta millä tukialukset ovat valmistuneet?
Prince of Wales otettu käyttöön 2019.
Tuohan vihjaisi, että F-35:lla on kummasti jalkoja pysytellä ilmassa verrattuna keskimääräisiin 4 gen rihveleihin.
On kyllä melkoisia hidastelijoita nuo britit ostaessa F-35B:tä. 24. vasta tulossa ja jo 11. vuosi heille toimituksia. Jos me ostettaisiin 60 samalla tahdilla niin viimeinen olisi perillä 2055
Brittien piti ostaa 138 konetta, mutta nyt näyttää yhä selvemmältä ettei niin tapahdu.Sanmaa olen ihmetellyt minäkin, heillä on kaksi melko suurta tukialusta mutta hävittäjiä ei ole edes yhteen. Syynä on varmaan se etteivät halua hankkia keskeneräisiä joita myöhemmin jouduttaisiin päivittämään kalliilla lopulliseen konfiguraatioon. Muistan lukeneeni jonkun uutisen jossa harkitsevat että kaikkia alkusarjan koneita ei päivitettäisi viimeisintä blokkia vastaavaksi vaan ne jäisi koulutuskäyttöön.
Syynä on raha. Tuollaisella budjetilla on aika hankala leikkiä suurvaltaa. Jopa Saksalla on suurempi budjetti. Lentotukialukset ja tulevat sukellusveneet jo viekin budjetista aimo osan. Ei siinä paljon jaettavaa jää.Syynä on varmaan se etteivät halua hankkia keskeneräisiä joita myöhemmin jouduttaisiin päivittämään kalliilla lopulliseen konfiguraatioon.
Matthew Bromberg, president of P&W Military Engines, told the committee part of the problem is simply that DoD and the company didn’t bake enough leeway into contracting for spares.
“This program was constructed with 12% spare engines and modules. That’s about half of what all my other engine programs were constructed [with] — very, very lean,” he told lawmakers. “We recommend that we plus up that number of spares engines, at least for a period of time, as we get up the learning curve.”
“This is a government-driven program, so a lot of the problems that we’re hearing about today in terms of sustainment are really rooted in the program’s inability to focus on sustainment when it should have,” she told lawmakers. DoD should have made decisions about data rights and how to manage the supply chain 10 or 15 years ago, she stressed. It did not.
“And so, with a high degree of concurrency in the program, we’re now having to dig ourselves out of a very deep hole that should never have been created in the first place,” she chided.
Se vissiin liittyy siihen, että ovat raidelaukaistavia. Eli ei voi oikein järkevästi laittaa kuiluun. Sekä ASRAAM että AIM-9X II on vissiin RAM-käsitelty kuitenkin.Höh, eikö ASRAAMista ole hehkutettu että kun siinä on lock-on-after-launch niin pitäisi onnistua ampuminen asekuilustakin.
Mielenkiintoista että nyt aseiden ulkoinen kuljetus ei olekaan ongelma häiveen suhteen...?
Näinhän se tuossa tweetissäkin toteaa.Se vissiin liittyy siihen, että ovat raidelaukaistavia. Eli ei voi oikein järkevästi laittaa kuiluun. Sekä ASRAAM että AIM-9X II on vissiin RAM-käsitelty kuitenkin.
Tuohan taitaa olla asekoelento-ohjelman päätarkoitus, siinä validoidaan kaikki raja-arvot aseen kuljetukselle ja laukaisulle. Luulen että kriittinen tekijä on juuri kohtauskulma. Jos kohtauskulma on kovin suuri, ripustimen ulostyöntövoima ei välttämättä ole sopiva aseen irrottamiseksi koneen virtauksesta. Eli vaikkapa kaartotaistelussa aseen käyttömahdollisuuksiin vaikuttaa enemmän luultavasti kohtauskulman tilanne kuin g.Näinhän se tuossa tweetissäkin toteaa.
Monta kertaa oon miettiny pienessä päässä itsekseni, että mitenhän hyvin noista kuilusta ammuttavat aseet toimii jos kepistä väännetään oikein tosissaan jotain manoveeriä laukaisun hetkellä. Jos noissa on jotain rajaa että millaisia g-voimia koneeseen saa laukaisussa kohdistua tai millaisessa kohtauskulmassa voi ammuttaessa lentää, niin saattaa hyvin olla että noista raidelaukaistavista ei tulla pääsemään koskaan eroon.
AIM-9x block II ja block II+ ovat eri versioita ja jälkimmäisessä on lisätty häive F-35 ulkoista kantamista varten.Se vissiin liittyy siihen, että ovat raidelaukaistavia. Eli ei voi oikein järkevästi laittaa kuiluun. Sekä ASRAAM että AIM-9X II on vissiin RAM-käsitelty kuitenkin.
ASRAAM on parempi kantama, mutta en usko sitä olevan välttämätöntä havitella F-35:een vaikka se saattaisi sisältyä Typhooniin.
Abhirup Sengupta, Military Aviation EnthusiastVaikuttaa jonkun fanipojan hehkutukselta, ei niinkään joltain joka oikeasti tietää jotain aiheesta.