Ilmavoimat 100 vuotta

Hieno fiilis jäi. Harmi, ettei Mig-15 ja Kotletti lentäneet. Kotletin ymmärrän, kova sivutuuli. Onko kenellekään tietoa, miksei Mig lentänyt?

Kuulemma jotain oli hajonnut. Museokoneiden perumiset ovat tuikitavallisia.
Ilmailumuseon heppu naureskeli että olisihan heillä ollut varaosia, kokonainen varamoottorikin ja vielä platalla varakone...

Järjestelyt olivat huonoimmat mitä olen ilmailunäytöksissä nähnyt. Infra oli aivan alimitoitettua, lämmin keli ei ole tekosyy sillä se olisi ollut huono puolellekin tuosta kävijämäärästä. Ainoastaan vessoja oli riittävästi. Liikenteenohjaajien toiminta lauantaina ei avautunut minulle.
 
Viimeksi muokattu:
Mainittakoon tässä yhteydessä että tapahtuman järjestelyt olivat Suomen Ilmailuliiton vastuulla.

Kyllä vaan ja sitä suurempi ihmetys, yleensä SILin näytökset on olleet jouhevia...
Tietysti harvemmin ne on loppuunmyytyjä mutta olihan tuo ihan riittämätön järjestelyn taso pienemmällekin kävijämäärälle.
 
Tarkemmin kun selasin kuvia, löyty kuva missä näkyy HAWK rikkoutunut rengas nousussa:


Pirkele. Voi helevettiläinen. Tämän kuvan jos olisit eilen laittanut kauttani jakoon medialle ja hinnaksi parisataa per julkaisu, niin kesälomarahat olis ollut molemmilla koossa!:cool:

Juu. Olin tosiaan mediaa edustavana valo- ja videokuvaajana paikalla, ja tuumimme mm. MTV3sen pitkäaikaisen toimittajan kanssa, että ei ole tällaisia järjestelyjä kertaakaan ennen tullut vastaan, missä ainoa lehdistölle suunnattu apu pitkän työpäivän aikana on kaulalappu, jossa lukee "press". Ei siis edes työtilaa kuin vasta "aika kovasanaisen pyynnön jälkeen" ja sielläkään ei ollut edes pöytiä, töpseleitä sentään. Alunperin sanoivat, että tekisimme kuvat, jutut, videot ja spiikit siinä terminaalissa kaiken kansan keskelläo_O Vesipullotkin olisi ollut ihan jees, kahvista ja eders vinkusämpylästä puhumattakaan. Kirsikkana kakussa: koska "ohjelma on netissä", niin minkäänlaista ohjelmaa tai esittelyliparetta puhelinnumeroineen tms. ei ollut tulostettuna versiona jaossa tai edes saatavissa, mihin olisi voinut tehdä muistiinpanoja..tulostinta ei kuulemma ollut.

Jepjep. Epäilimme joukolla ihan silkaksi kettuiluksi..mutta miksi ihmeessä, koska kumminkin kyseessä oli myönteinen tapahtuma ja myönteinen julkisuus. Me olimme paikalla sentään uutisoimassa valtakunnan- ja Euroopanlaajuisesti heidän tapahtumastaan. Eräs tuttu high-ranking viestintähenkilö kysyi minulta rinta rottingilla, että "No Petteri, miltäs näyttää" - nestehukan heikentämänä ja vähän väsyneenä vähän pitkästä ja raskaasta päivästä lohkaisin tietynlaisen alatyylisen kommentin järjestelyistä, niin hän kommentoi "Sä olet kuule tottunu liian hyvään". Väärin, mä olen vaan tottunut siihen, että paikalle töihin kutsuttua kohdellaan niin kuin töihin kutsuttua kuuluu; tehdään se työnteko ylipäätään mahdolliseksi.
 
Kuulemma jotain oli hajonnut. Museokoneiden perumiset ovat tuikitavallisia.
Ilmailumuseon heppu naureskeli että olisihan heillä ollut varaosia, kokonainen varamoottorikin ja vielä platalla varakone...

Järjestelyt olivat huonoimmat mitä olen ilmailunäytöksissä nähnyt. Infra oli aivan alimitoitettua, lämmin keli ei ole tekosyy sillä se olisi ollut huono puolellekin tuosta kävijämäärästä. Ainoastaan vessoja oli riittävästi. Liikenteenohjaajien toiminta lauantaina ei avautunut minulle.

MiG-15 jäi kuulemma Ruotsiin kun kesken siirtolennon tuli koneeseen joku vika. En kyllä lauantaina missään vaiheessa kuullut järjestävältä taholta mitään ilmoitusta tästä. Stieglitz ei sekään tainnut olla paikalla.
 
Kirsikkana kakussa: koska "ohjelma on netissä", niin minkäänlaista ohjelmaa tai esittelyliparetta puhelinnumeroineen tms. ei ollut tulostettuna versiona jaossa tai edes saatavissa, mihin olisi voinut tehdä muistiinpanoja..tulostinta ei kuulemma ollut.

Ohjelmalappujen puutetta ihmettelivät muutkin. Busseissa niitä oli kuitenkin saatavilla, tosin ei kovin informatiivinen lipare ollut se. Takasivulla Eurofighterin mainos, kai siitä järjestävä taho vähän mainostuloja kuittasi!
 
Tuntuu että näytös kuin näytös, niin samoja ongelmia. Ruoka-annoksien riistohinnat ymmärrän, koska myyntipaikkojen vuokrat tuhansia. Siinä saa muutaman nakin myydä, että pääsee voitolle.
 
Ketjua vilkaistessa huomasin lippikset (tm). Kuinkas paikalla olleita lykästi lakkien ja muun oheistavaran suhteen?
Ohessa poiminta lainauksessa olevasta titityyketjusta:
Katso liite: 22311

Harmittaa kun en itse päässyt paikan päälle lippisjonoihin, mutta toivon tapahtumassa olleilla foorumisteilla olleen myötäinen tuuli tässäkin suhteessa.
Kyllähän ne kaikenlaisia kotsia yrittivät tyrkyttää. Ei kelvannut kuin yksi.
Rouva Gyllis poseeraa kyseinen päähineiden Rols-Royce päässään:
IMG_20180617_134058.jpg

Kiva retki oli, vaikka kotimatka viivästyi tunnilla kun olivat päättäneet aloittaa tietyöt kuudelta illalla Jyväskylä-Tampere välillä. No pikkuteitä pitkin kotiin, tuli nähtyä uusia maisemia.

Erityiskiitos Lurkerille ja Hansaille joiden eilisten avautumisten ansiosta oli tarpeeksi vettä ja eväät mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top