Näinhän se on. Laivoja jouduttaisiin käyttämään siinäkin tapauksessa, ettei uskallettaisi toimia muualla kuin Pohjanlahdella.
Kannattaa vaikka ynnäillä kuinka paljon Berliiniin tarvitsi ilmakalustoa kun oli tarvis tuupata eteenpäin "vain" ruokaa ja muita välttämättömyystarvikkeita. 300k lentoa hieman yli vuodessa eikä niitä edes häiritty, minkä varaan ei voisi laskea.
https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Blockade
Aika tiukka pitää olla rajaus, että jotain voisi tuoda Suomeen ilman meriyhteyksiä.
Ruoka on erittäin kriittinen kuljetus. Kannattaa muistella kuinka Saksa sai käytännössä ostetua Suomen antikomintern-sopimukseen 175 000 tonnista viljaa kun elintarviketilanne oli niin huono. https://fi.wikipedia.org/wiki/Elintarvikkeiden_säännöstely_Suomessa_toisen_maailmansodan_aikana
Sellu ja kilpailukyky ei kuulu tähän pohdintaan.
Kannattaa vaikka ynnäillä kuinka paljon Berliiniin tarvitsi ilmakalustoa kun oli tarvis tuupata eteenpäin "vain" ruokaa ja muita välttämättömyystarvikkeita. 300k lentoa hieman yli vuodessa eikä niitä edes häiritty, minkä varaan ei voisi laskea.
https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Blockade
http://www.history.com/topics/cold-war/berlin-airliftAt the beginning of the operation, the planes delivered about 5,000 tons of supplies to West Berlin every day; by the end, those loads had increased to about 8,000 tons of supplies per day. The Allies carried about 2.3 million tons of cargo in all over the course of the airlift.
Aika tiukka pitää olla rajaus, että jotain voisi tuoda Suomeen ilman meriyhteyksiä.
Ruoka on erittäin kriittinen kuljetus. Kannattaa muistella kuinka Saksa sai käytännössä ostetua Suomen antikomintern-sopimukseen 175 000 tonnista viljaa kun elintarviketilanne oli niin huono. https://fi.wikipedia.org/wiki/Elintarvikkeiden_säännöstely_Suomessa_toisen_maailmansodan_aikana
Sellu ja kilpailukyky ei kuulu tähän pohdintaan.
Viimeksi muokattu: