JR49
Respected Leader
Minä menisin, ja Kiinan-rynkky kädessä, ihan millä tahansa vaatetuksella.Jos minut käskettäisiin nykyään taisteluun ilman liivejä niin vastaisin, että menepä itse.
Tulisitko perässä, kun käskisin: "Seuratkaa".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minä menisin, ja Kiinan-rynkky kädessä, ihan millä tahansa vaatetuksella.Jos minut käskettäisiin nykyään taisteluun ilman liivejä niin vastaisin, että menepä itse.
Minä menisin, ja Kiinan-rynkky kädessä, ihan millä tahansa vaatetuksella.
Tulisitko perässä, kun käskisin: "Seuratkaa".
Enhän mä sulta kysynytkään . Sinä seuraat kyllä, sen verran on saanut miehestä kuvaa täällä.Tarvitseeko edes kysyä?
Joo, siksi ei ihan helikopterina voi olla, täytyy kuitenkin sen verran pukeutua, että kokardille riittää kangasta. . Mutta tervetuloa.Kokardi täytyy olla... muuten en teidän lafkaan mukaan lähde!
Enhän mä sulta kysynytkään . Sinä seuraat kyllä, sen verran on saanut miehestä kuvaa täällä.
Kyllä se on niin, että jos ei lähde, ja perustelee sen kamppeilla, niin ei asenne siitä korjaannu, vaikka saisi minkälaiset kamppeet. Sitten tulisi uusi tekosyy.
Kokardi täytyy olla... muuten en teidän lafkaan mukaan lähde!
Ei tarvis olla asetta siviili ammatissaan kantava.
Ei se siinä tilanteessa ole varusteista kiinni - siis se, kuka menee suon yli ja kuka jää makaamaan naama turpeessa.
Toisaalta kohteensuojauksessa tietyissä hommissa voisi käyttää vaikka keskiaikaista ritarihaarniskaa ja vastapuoli liikkuu usein hyvinkin kevyessä varustuksessa. Tai ajoneuvojen kuskeille ja ampujille voisi laittaa hyvinkin raskaat suojat sikäli kuin se ei haittaa ajoneuvossa toimintaa.Minkälaiset liivit pitäisi jakoon löytyä? Pitääkö kiväärikaliberisen luodin pysähtyä vai riittääkö roiskesuojaus? Jos on kotirintaman sähköpääkeskuksen vartiomies, niin puhelinluettelot tetsarin alla riittänee, terävälle kärjelle ollaan asianmukaiset kamppeet jakamassa oli reservin koko sitten 230 000 tai 280 000.
Mitä veikkaatte miten 350 000 on aiemmin varustettu? Ei kaikkea tuosta olla stenattu eikä kaikki muiden joukkojen aiempi kalusto yllättäen katoa kun se vaihdetaan uuteen
Noinhan se oli, ja tuolloin kerrottiin ihan julkisessa mediassa, että vasta nyt voidaan jakaa automaattiase (rk tai kp) koko sodan ajan joukolle.kun E Rehn osti Kiinan rynkyt myi Kuopion silloinen AseV 1 saman lukumäärän 100.000 kivääriä malli 1891.
Ei ne tosin tietenkään ollu jv -joukoille varattuina vaan sen ajan MAAKeille.
Olihan tuohon lisäksi suomi kp:ta, emmaa, peltiheikkiä, maksimia, jne. Sanoinko että olisi priimaa?Mistä tiedät, että kamat on riittäny tuolle määrälle? Sotajoukko tarvii rekkalasteittain kaikenlaista vaikka se henkilökohtainen rynkky olisikin jakaa. Vähän vanhempi esimerkki 1990 -luvulta. Kun Prikaati-90 (siis tämä Jääkäriprikaati) julkistettiin, meillä vitsail-
tiin että perustamistehtävän sa-joukoista löytyy myös Prikaati-91. Se oli aseistettu ns pitkällä kiväärillä M1891. Ei niin pientä pilaa ettei totta toinen puoli: kun E Rehn osti Kiinan rynkyt myi Kuopion silloinen AseV 1 saman lukumäärän 100.000 kivääriä malli 1891.
Ei ne tosin tietenkään ollu jv -joukoille varattuina vaan sen ajan MAAKeille.
Nyt en ymmärtänyt tätä pointtia.. en tota piirrettyä, enkä nallekarhuikoniraamattunenäliinaakaan. Siis puhutaanko me nyt siitä mitä tapahtuu kun oikein helvetisti pelottaa? Siis niin, että tajuat olevasi käytännössä kuollut mies? Jos se liikkeelle lähteminen perustuu johonkin noista amuleteista, .. epäilenpä polvet on semmoista velliä, että ei pääse liikkeelle, vaikka olisi minkälainen H&K:n mannekiini. Se on eriasia, jos on fanaattisesti sitä mieltä, että näkee lähestyvät luodit ja pystyy niitä väistämään ja loput ottaa hampailla - koska vaikka jokin korkeampi äly miestä suojelee. Ne kuuluu niihin sankarivainajiin, mikäli vastapuolella joku osaa ampua.Kyllä se esimerkiksi itselläkin vaikuttaa psyykkeeseen onko kannossa kuuskekkonen vai häijyin kivääri mitä kaapista löytyy. Paremmat suojat voivat olla joillekin se mikä kantaa kynnyksen yli.
Ei raamattuja, tuhannen piston nenäliinoja, nallekarhuja tai ikoneitakaan oltaisi kanniskeltu jos näillä ei oltaisi koettu olevan jotain vaikutusta.
Olihan tuohon lisäksi suomi kp:ta, emmaa, peltiheikkiä, maksimia, jne. Sanoinko että olisi priimaa?
Ei vaan sehän perustuu nimenomaan siihen että sitä ei tajua eli ei pelota niin paljon. Oli se järkevää tai ei.Nyt en ymmärtänyt tätä pointtia.. en tota piirrettyä, enkä nallekarhuikoniraamattunenäliinaakaan. Siis puhutaanko me nyt siitä mitä tapahtuu kun oikein helvetisti pelottaa? Siis niin, että tajuat olevasi käytännössä kuollut mies? Jos se liikkeelle lähteminen perustuu johonkin noista amuleteista, .. epäilenpä polvet on semmoista velliä, että ei pääse liikkeelle, vaikka olisi minkälainen H&K:n mannekiini. Se on eriasia, jos on fanaattisesti sitä mieltä, että näkee lähestyvät luodit ja pystyy niitä väistämään ja loput ottaa hampailla - koska vaikka jokin korkeampi äly miestä suojelee. Ne kuuluu niihin sankarivainajiin, mikäli vastapuolella joku osaa ampua.
Luuletko että tuota ei olla ajateltu? Tuon puolen miljoonan aikaan laskettiin vielä paljonko kauraa tarvitaan hevosille. Siinä missä ei ole valonvahvistimia käytetään valaisua. Siinä missä ei ole rekkoja käytetään traktoreita.Ongelma onkin siinä, että tarvitaan kaikkea muutakin kun se henk koht ase. Ja tämä maksaa niin paljon ettei siihen ole enää mahdollisuutta. Meidän yli 500.000 vahvutemme oli 10 % väestöstä, mutta ei sille ollu jakaa radioita, ei it:lle ohjuksia eikä tykkimie-
hille nykyaikaisten tykkien lisäksi vielä niiden atarvikkeita. Jv -taistelijakin tarvitsisi niiden suojaliivien lisäksi valonvahvistimet sekä muuta kallista tavaraa. Eihän Venäjälläkään enää ole 14 miljoonan miehen sa-joukkoja.
Pikku korjaus
Minä en edes osaa kaivata mitään liivisysteemiä kun ei ole koskaan päässyt kokemaan, tämä oli aktuelli minun kohdalla: