Moukariryhmä jakaa bonuspisteitä.ammutaan sinne muutama bonuskranaatti lopettamaan ammuskelu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moukariryhmä jakaa bonuspisteitä.ammutaan sinne muutama bonuskranaatti lopettamaan ammuskelu.
https://en.wikipedia.org/wiki/XM395_Precision_Guided_Mortar_MunitionRuotsalaisilla oli STRIX ja briteillä Merlin. Molempien kehitys on lopetettu eikä niitä liene komponettien valmistuksen lakattua saatavissa edes isolla rahalla.
$10k dollaria maksaa siis normaaliin sirpalekranaattiin asennettava GPS-ohjaus kitti, jolla ei osu liikkuvaan maaliin. Liikkuvaan maaliin osuvan 120mm ontelokranaatin hinta lienee jotain muuta, sikälimikäli kun sellainen tuosta projektista edes syntyy. Kuten on jo mainittu niin jenkitkin ovat jo tilanneet 155mm Bonusta, jolla ovat petranneet tykistönsä pst-kykyä, joten sitä myöten vähän epäilen heidän(kään) kiinnostusta ohjautuvia 120mm ontelokranaateja kohtaan.https://en.wikipedia.org/wiki/XM395_Precision_Guided_Mortar_Munition
Jenkeillä on valmis aihio, tuon jatkokehitelmään tulee liikkuvan maalin seuranta. Hintakin on pikkuvaltiolle sopiva, 10 kilodollaria per pyrstö. 120mm ontelokranaatti olisi melko hetitappava kun tulee tankin katon kautta sisään.
Nämä järjestelmät vaativat kehittynyttä tulenjohtoa jokatapauksessa, ellei ammuta ennalta määrättyyn paikkaan, esim. murrokseen. Arvatenkin konfliktin jatkuessa "tekijämiehet" voisivat kutsua murkulan arvioimaansa paikkaan johon olisi otettu kokemuksen sanelema ennakko mukaan. Tässä suhteessa heitinkalusto voittaa tykit, koska lentoaika on murto-osan, jolloin ennakon arvionti on helpompaa (esim. 10-15 sek vs 30-90 sek)
Bonuksista olisi myös vastatykistökäyttöön. Kun paikannetaan vihollisen ps-tykistön ampuvan pisteestä x, ammutaan sinne muutama bonuskranaatti lopettamaan ammuskelu.
GAZ-66 eli Molo taas vie jonkun tarinan mukaan ainakin kuution satasella jos ei enempääkin. .
https://en.wikipedia.org/wiki/XM395_Precision_Guided_Mortar_Munition
Jenkeillä on valmis aihio, tuon jatkokehitelmään tulee liikkuvan maalin seuranta. Hintakin on pikkuvaltiolle sopiva, 10 kilodollaria per pyrstö. 120mm ontelokranaatti olisi melko hetitappava kun tulee tankin katon kautta sisään.
$10k dollaria maksaa siis normaaliin sirpalekranaattiin asennettava GPS-ohjaus kitti, jolla ei osu liikkuvaan maaliin. Liikkuvaan maaliin osuvan 120mm ontelokranaatin hinta lienee jotain muuta, sikälimikäli kun sellainen tuosta projektista edes syntyy. Kuten on jo mainittu niin jenkitkin ovat jo tilanneet 155mm Bonusta, jolla ovat petranneet tykistönsä pst-kykyä, joten sitä myöten vähän epäilen heidän(kään) kiinnostusta ohjautuvia 120mm ontelokranaateja kohtaan.
>> GPS-ohjattu
>> Matsia tasasella Venäjän Federaation kanssa
>> Signaalit sanoo piupau
>> ???
>> Morjens.
Voi jopa toimia paremmin vastatykistökäytössä kuin panssareita vastaan? Maalit ovat yleisesti ottaen heikommin panssaroituja, ja panssarihaupitsin sisällä lienee enemmän paloherkkää/räjähtävää materiaalia kuin panssarivaunussa.
Israelilla on ainakin kehitteillä kranaatti jossa on sekä GPS/INS ja laser -hakeutuminen. Tarkkuus oli sitä luokkaa, että riittää tankkiin osumiseen.
$10k dollaria maksaa siis normaaliin sirpalekranaattiin asennettava GPS-ohjaus kitti, jolla ei osu liikkuvaan maaliin. Liikkuvaan maaliin osuvan 120mm ontelokranaatin hinta lienee jotain muuta, sikälimikäli kun sellainen tuosta projektista edes syntyy. Kuten on jo mainittu niin jenkitkin ovat jo tilanneet 155mm Bonusta, jolla ovat petranneet tykistönsä pst-kykyä, joten sitä myöten vähän epäilen heidän(kään) kiinnostusta ohjautuvia 120mm ontelokranaateja kohtaan.
Kyllähän sen ohjuksen pitää olla nykyään ammu-ja-unohda.
No ei kyllä normalisti kuluta kuutiota bensiiniä satasella. Litra kilometrilla on ennätykseni koppi-GAZ-66:lla ja sen takana oli rikkinäiset ja laahanneet jarrut. Normaali maantiekulutus oli jossain reilu 20l/100km.
-Mainittakoon että kyseisen auton maksiminopeudeksi oli määrätty 60km/h. Selityksenä oli se, että asfaltilla jarrutettaessa akselistosysteemi jotenkin taipuisi tms. ja vaikuttaisi ohjaustehostimeen siten että systeemi yrittäisi ohjata vasemmalle voimakkaassa jarrutuksessa.
20L/100 km on kyllä alakanttiin jos päällä on muutakin kuin lava vaikka manuaali näin väittääkin. 60km/h on intin oma keksintö, siviilissä niillä saa ajaa kahdeksaakymppiä kuten muillakin kuorma-autoilla
20L/100 km on kyllä alakanttiin jos päällä on muutakin kuin lava vaikka manuaali näin väittääkin. 60km/h on intin oma keksintö, siviilissä niillä saa ajaa kahdeksaakymppiä kuten muillakin kuorma-autoilla