Suomi aikoo rajoittaa kaksoiskansalaisten pääsyä valtion virkoihin

Avot!

Raimo Ilaskivi: Puolustusvoimat näyttää olevan hyökkäysten kohde

JUHA-PEKKA TIKKA
Politiikan veteraanivaikuttaja ihmettelee, missä tarkoituksessa ja kenen hyväksi Yleisradio toimii.
e50ce9df4d9d6af7bdc5ff75ec13e262a86355f32b224c62ac60e69dd7d8c3b3

  • Raimo Ilaskivi.
Ylipormestari Raimo Ilaskivi (kok.), 88, kirjoittaa Puheenvuorossa Ylen kaksoiskansalaisuutisista. Hän ihmettelee, ovatko Ylen lähteet sotilasvalansa unohtaneita, väärällä identiteetillä esiintyviä vai trolleja.

– Nyt voi vain kysyä, missä tarkoituksessa ja kenen hyväksi Yle, verovaroilla rahoitettu, toimii? Puolustusvoimat näyttävät olevan hyökkäysten kohde kaikissa elementeissään, puolustusministeri, tiedusteluorganisaatio, muutamat joukko-osastot ja niitten komentajat, yksittäiset upseerit, Raimo Ilaskivi toteaa.

– Ken on sota-ajat elänyt, voi vain ihmetellä. Ketä nyt palvellaan? Minkälaisin asein? Ja nimenomaan tietosuojan taakse kätkeytyen. Eikö se herätä epäilyjä?

Hänen mukaansa silloin ennen julkisissa tiloissa oli seinillä isoja plakaatteja, joissa ison korvan yli oli piirretty vahva risti ja teksti: Ole varovainen, Sinua kuunnellaan.

– Oli vakoojia, toiselle puolelle tietoja mielellään levittäviä. Mikä velvoittaa - vaikkapa vastentahtoisesti - kaksoiskansalaisia nytkin; kumman kotimaan hyväksi enemmän? Ei olla sinisilmäisiä, ollaan realisteja.

Raimo Ilaskiven mukaan nyt ei tietenkään ole sota-aika.

– Mutta jokainen suurvalta on varpaillaan, varustautuu, harjoittelee.

Hän kysyy, mitä puolustuksemme kannalta keskeisiä alueita laivareittien varrelta ja maantieyhteyksien solmukohdista on hankittu ja miksi.

– Suomen muutettu lainsäädäntö tämän on mahdollistanut. Ja kun yksittäinen itärajan läheltä kotoisin oleva kansanedustaja on koettanut saada aikaan laintarkistuksia, ne on hylätty. Nyt puolestaan kaksoiskansalaisuuksia koskevaa lainsäädäntöä kyllä ilmoitetaan tarkistettavan - kenties kevään kuluessa. Mutta pääministerin mahtikäskyllä asia olisi hoidettavissa viikossa - jos päättäväisyyttä ja tahtoa vain olisi, Ilaskivi huomauttaa.

– Harva on se maa, jossa ajatusmaailma sallii toisen maan kansalaisen hankkiutua diplomatian, puolustuksen ja tiedustelun kannalta tärkeisiin tehtäviin. Mutta suorastaan pikkupoikamaiseen tapaan tänäänkin Ylen nuori toimittaja koetti meillä panna puolustusministerin vastaamaan kysymykseen, jonka osalta ennen olisi puhuttu jopa sotasalaisuudesta ja sen paljastamisyrityksestä.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ilaskivi puolustus-61330
 
Mutta totuus laajemassa skaalassahan on se että kuka vain voi tietoa vuotaa ulos: "Jokaisella on hintansa ja ulkomaan tiedustelulle riittää kun löytää sen hinnan" (Enkä nyt tarkoita rahallista arvoa)
Näinhän se on! Ei se ole kansalaisuuskysymys, ei suuntaan eikä toiseen.

Aiemmin muuten kun Venäjällä laki oli vielä vähän toisenlainen asepalveluksen suorittamisen suhteen (Suomessa tai jossakin muualla suoritettu asepalvelus vapautti venäläisestä asepalveluksesta) niin ihan avoimesti suomenvenäläiset nuoret siitä puhuivat että noin 1000x mieluummin he täällä (Suomessa) armeijan käyvät kuin Venäjällä. Venäjällä se kun kuulemma oli niin p...stä koko homma. Ei sitä peitelty mikä se motiivi siis oli Suomessa armeijan käymiselle. No, ajat oli silloin tietysti toisenlaiset muutenkin.
Ja tulihan siinä sitten kaikenlaisia hauskoja juttujakin niiden poikien kautta. Useamman kerran joku suomenvenäläinen saattoi todeta: "no mun kaveri on siellä, mä voin soittaa ja kysyä" kun varusmiesporukka keskenään pohti jotakin venäläistä kalusto- tai taistelutekniikkaprobleemaa. Ja sitten poika soitti - ja kohta kertoi vastauksen.
Hauska näitä oli sivusta seurailla :)
No, ajat oli toiset silloin - vaan varmasti se pelasi toisinkinpäin tuo yhteys jos se kaveri siellä naapuriarmeijassa mietti jotakin meidän kuvioita. Puhuuhan ne nuoret keskenään ja kyllä ainakin kerran oli velipojatkin yhtäaikaa armeijassa. Toinen rajan tällä puolen, toinen itäpuolella - ja juttelihan hekin varmasti keskenään.
 
YLE näyttää täysin pelleltä ja alkoi jo harmittamaan että moiseen paskaan vielä veroeuroja työnnetään. Vai sielläkö se Ylen(annon) pääkomissaari puhisee kun pääsee edes jotain kautta Sipilää näpäyttämään? Oli miten oli, oksettavaa toimintaa Yleltä kerrassaan. Koko porukalle pitäisi antaa sakinhivutusta, pimeeseen halliin ja kaikille halukkaille kasa tennispalloja ja sukkia. Sitten ei kun mätkimään.
 
Eipä ainakaan itseä haitannut virkatehtäviin liittyvien salaisten tietojen käsittelyssa se, että selvisi, että olen käytännössä myös Australian kansalainen (niin halutessani). :p
 
Outoa tässä yhteydessä sanoa, että onhan muitakin painostuskeinoja kuin Venäjän lakeihin perustuva.

Pitäisikö rattijuopumus sallia koska on muitakin syitä onnettomuuksille?
 
Varmaan siksi koska tämän keskustelun suunta vie vääjäämättä kohti tilannetta, jossa näiden nimeltämainitsemattoman kokoomuspoliitikon kaltaisten maailmankansalaisten (tm) oikeuksia poimia rusinat pullasta haluamissaan maissa rajoitetaan tai jopa pakotetaan valitsemaan kahden välillä.

Monikulttuurisuus aka. internatsismi aiheuttaa tuhojaan suomalaisessa yhteiskunnassa.

Terve kansakunta vaatii valitsemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Medialta tuntuu unohtuvan Puolustusvoimien toimien tulkinnassa Hanlonin partaveitsi: https://fi.wikipedia.org/wiki/Hanlonin_partaveitsi

Eli kaikki Puolustusvoimien piirissä tapahtuvat väärinkäsitykset, epätäsmällinen viestintä ja median omat hahmotusvaikeudet tulkitaan pääesikunnan ja puolustusministeriön tuottamukselliseksi toiminnaksi.
 
Pienessä sievässä (mikäli ei ole tullut jo samoja sanottua aiemmin, en muista, tapa on :) ja sori jos on) kaksoiskansalaisuusaiheesta liittyen sen verran, että olen viimeisen about 15v ajan ollut työasioissa tekemisissä kyseisten ihmisten kanssa ja varsin paljon, useimmiten kyse on siis ns inkerinsuomalaisista, ja käytännössä kaikki ovat olleet hyvää porukkaa. Ja sitten se mutta.

Yllättävän monet seuraavat vain Venäjän tv:tä, ja niin venäläisten tuttujenkin kuin ihan näiden kaksoiskansalaistenkin kanssa on tullut eteen asia että mihin mediaan voi luottaa, kovin useasti ainakin näkemäni perusteella luotetaan enemmän Venäjän mediaan, toki erojakin ihmisistä riippuen varmasti on, mutta iltaa istuessa ja paljon maljoja kilisteltyäkin on asia tullut selvästi esille. Hienoja ja rakkaita ihmisiä mutta tilanteen ollessa minä on olisin varautunut. Ja puolustusvoimienkin pitää olla.

Ja Ylen pitää kyetä edes kaikkein alkeellisimmiinkin miettimään mikä sen vaikutus on kun alkaa hyökkäämään Suomen puolustusvoimia sekä kansakuntaa kasassa pitäviä voimia vastaan, oletan että Ylen syy toimintaansa on se mitä laitoin foorumin Yle-ketjuun.
 
Suomea syytetään Venäjän valtion mediassa russofobiasta ja syrjinnästä
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/suomi_russofobia-61359
Kappas, kylläpä oli yllätys!

Tosin pitää muistaa, että osa TotuusMediasta ja sen Jöyrnälisteistä muistaakseni kerkesi jo vinkumaan Niinistön (persu, eli natsi ja fasisti) maininnasta, että naapuri saattaa käyttää tätä hyväkseen. Joten ei voi olla mahdollista, TotuusMediaon AINA oikeassa!
 
Ja minä pirulainen edelleen odotan jotain....otaksun erittäin vahvasti, että joku pulla paistuu uunissa. Joku sellainen bostonkakku, jota emme osaa vielä arvatakaan. Tämän tapauksen kyseessä ollen olisi hyvin kiintoisaa olla kärpäsenä katossa tai hämähäkkinä seitissä.:cool:

Eli olen lähes varma siitä, että nyt Yle ja Pv -"keskustelevat" jonkun asian vierestä....tunnustellaan vasta. Joku paisti muhii. Tämä ei ole VAIN -keskustelua kaksoinkansallisuudesta-, sanokaa sanoneen.
 
Yllättävän monet seuraavat vain Venäjän tv:tä, ja niin venäläisten tuttujenkin kuin ihan näiden kaksoiskansalaistenkin kanssa on tullut eteen asia että mihin mediaan voi luottaa, kovin useasti ainakin näkemäni perusteella luotetaan enemmän Venäjän mediaan,

Sama huomio.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Ja minä pirulainen edelleen odotan jotain....

Eli olen lähes varma siitä, että nyt Yle ja Pv -"keskustelevat" jonkun asian vierestä....tunnustellaan vasta. Joku paisti muhii. Tämä ei ole VAIN -keskustelua kaksoinkansallisuudesta-, sanokaa sanoneen.

Olen samaa mieltä!
 
Eli olen lähes varma siitä, että nyt Yle ja Pv -"keskustelevat" jonkun asian vierestä....tunnustellaan vasta. Joku paisti muhii. Tämä ei ole VAIN -keskustelua kaksoinkansallisuudesta-, sanokaa sanoneen.
Minä olen vähän skeptisempi näiden nykytoimittajien ja toimitusten juonikkuudesta - sellaista ei ole. Siellä kohkataan ensimmäisen otsikon kanssa ja läväytetään klikkausotsikko verkkoon ja sitten ihastellaan sitä porukalla. Sellainen kuin taustatyö, asianomaisten vastineet saatika tutkiva osuus ei oikein nappaa hankalana, aikaavievänä ja klikkaushuippua typistävänä tylsänä työnä.
 
Minä olen vähän skeptisempi näiden nykytoimittajien ja toimitusten juonikkuudesta - sellaista ei ole. Siellä kohkataan ensimmäisen otsikon kanssa ja läväytetään klikkausotsikko verkkoon ja sitten ihastellaan sitä porukalla. Sellainen kuin taustatyö, asianomaisten vastineet saatika tutkiva osuus ei oikein nappaa hankalana, aikaavievänä ja klikkaushuippua typistävänä tylsänä työnä.

Olen samaa mieltä toimittajien tavasta toimia, mutta se onkin sitten juuri se asia joka mahdollistaa sopivasti virheellisen tiedon syöttämisen ja saamisen nopeasti laajaan levikkiin, esim. YLE:n kanavia pitkin.
 
Roman Schatzin "kirjoituksesta":
"Parasta saksalaisuudessa on muuten oluen, bratwurstin ja jalkapallon lisäksi se, ettei tarvitse alati kärsiä siitä läpitunkevasta ryssävihasta, joka tätä Suomenmaata vaivaa."

Näin sanoo siis mies jonka maa on keskellä Natomaita ja jonka panssarijoukot vyöryivät juuri Baltiaan Venäjän vuoksi ja tällä kertaa kohdemaan kutsumana.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005083022.html?ref=rss

Ei tarvita yliopistovuosien Marimekkopaitaa tai ruusuhuivia. Riittää siis, että kirjoittaja vain kuvittelee olevansa toimittaja niin sama hurskastelu ja omahyväisyys tarttuu muista toimittajista kuten ylen vastaavista veijareista.

Saa nähdä, julkaiseeko iltasanomat kaksipiippuisen kommenttini.
 
Viimeksi muokattu:
Roman Schatzin "kirjoituksesta":
"Parasta saksalaisuudessa on muuten oluen, bratwurstin ja jalkapallon lisäksi se, ettei tarvitse alati kärsiä siitä läpitunkevasta ryssävihasta, joka tätä Suomenmaata vaivaa."
Näin sanoo mies jonka omassa maassa inhon kohteena jo 80-luvulta ovat olleet turkkilaiset (...die turken, kanaken... ) . Roman, äläs nyt ole mikään puhtoinen, Saksallakin on vaivansa ;)
 
Back
Top