Mikfin70
Ylipäällikkö
Eli joku on päättänyt säästääNiin, mutta tuo on taivaan vanha. Suositus keskikaiteesta suuronnettomuuden jälkeenkin on ollut vasta reilut 15 vuotta..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eli joku on päättänyt säästääNiin, mutta tuo on taivaan vanha. Suositus keskikaiteesta suuronnettomuuden jälkeenkin on ollut vasta reilut 15 vuotta..
Odottaa vuoroaan, vastahan avautui Kirri-Tikkakoski moottoritie ja rahat on finaalissa, paitsi 5-tielle..Eli joku on päättänyt säästää
No jos Mikkeliin on varaa rakentaa järjetön 30 km moottoritie..niin ei voi olla rahasta pulaa sekä on vain kohdennettu väärin.Odottaa vuoroaan, vastahan avautui Kirri-Tikkakoski moottoritie ja rahat on finaalissa, paitsi 5-tielle..
Niin mut Mikkelihän on pääväylän varressa toisin kuin joku kälyinen 4-tieNo jos Mikkeliin on varaa rakentaa järjetön 30 km moottoritie..niin ei voi olla rahasta pulaa sekä on vain kohdennettu väärin.
Tämä tämänpäiväinen onnettomuus on ilmeisesti tapahtunut pohjoisen suuntaan menijälle, koska muistaakseni ohituskaista on siihen suuntaan.
Keli ei ollut normaalia talvikeliä kummoisempi.
Onko perin suomalainen tapa nostaa nopeutta ohituskaistoilla ollut mukana?
Eteläänpäin tullessa tuo tien kallistus on hölmömpi.
Päättäjille riitti hetken hiljaisuus eduskunnassa.Sitä luuli että sen bussiturman jälkeen asiaan olisi kiinnitetty enemmän huomiota, mutta ei siinä sitten vissiinkään kenenkään päättäjien lapsia kuollut...
Mikäs siinä jos rakennetaan järkevästi mutta muuten en noiden perinteisten lihamyllyjen tekemisestä juurikaan perusta...No en tiedä; yli 600 km josta suuri osa menee luokkaa alle 5000 autoa / vrk. Hyvähän se on jos rahaa löytyy, mutta ehkä kevyemmät ratkaisut - kuten keskikaiteellinen ohituskaistatie - olisi realistisempi suurella osalla matkaa. Toki tuolta löytyy vilkkaamminkin liikennöityjä osuuksia, ja niillä taitaakin sitä moottoritietä olla jo olemassakin.
ArcGIS Web Application
paikkatieto.vaylapilvi.fi
Ja viisas kansa kohdistaa kiukkunsa HarakkaanNäin vastaa poliitikko..
Miksi Konginkankaalla ei ole vieläkään keskikaidetta? – ministeri Timo Harakka: ”Toimiin on jo ryhdytty”
Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakan (sd) mukaan Konginkankaan turmapaikan liikenneturvallisuuden parantamiseen on myönnetty rahaa.www.iltalehti.fi
No, hän ei missään nimessä ole syyllinen..vaan hallitukset 2004 - nykypäivä ja käytännössä rahat kuluttanut väylävirasto.Ja viisas kansa kohdistaa kiukkunsa Harakkaan
No, melko usein tässä pohdin..miksi asua Suomessa missä kaikki on kallista? Nyt on oikeasti vapaus valita missä asuu..Onko tällainen osa suomalaista liikennekeskustelua, että miten liikennöinti ylipäätään sujuu?
Ennusmerkit polttomoottorikäyttöisille autoille on sellaiset, että liikennöinti tulee kohtuuttoman kalliiksi sillä, että tavan kansalainen joutuu hakemaan polttoaineen kohta apteekista x Euron litrahinnalla ja lisäksi vielä pitää maksaa jotain saakelin ajoneuvoveroa.
Itse näen mainitut toimet pääasiassa Suomessa elämistä kangistavana ja maaseutua edelleen tyhjentävänä kehityksenä.
En näe mitään järkeä siinä, että suomalainen liikennöinti tehdään itse itselle kalliiksi, kun kyse on ensisijaisesti yhteiskunnan elämän langan ylläpidosta ja kansalaisille yhtä välttämättömästä asiasta kuin ruoka.
Suomessa pitää olla strateginen edullisuustavoite kolmelle asialle: ruoka, asunto, liikuminen
Nyt tuota liikenteen osuutta kehitetään ihan päin perssiistä.
.
Monissa muissa maissa osataan pitää rajat kiinni työnhakijoilta, muista siirtolaisista puhumattakaan. Lisäksi rasistisesti edellytetään täkäläisen kielen osaamista. Sitten taas jos työssään osaa suomalaiset byrokratiaoutoudet, niin ulkomailla sillä ei ole enää mitään merkitystä, vaan täytyisi taas aloittaa uudestaan. Ei tule kovin halvaksi tipahtaa ok liksoilta työnhakijaksi / matalapalkkaduunariksi outoon maahan. Jää sama käteen ja saa samat hyödykkeet, mutta joutuu kärsimään taas enemmän, vain koska syntyi väärään maahan. Tarttis taas sen 10-20 vuotta kokemusta.No, melko usein tässä pohdin..miksi asua Suomessa missä kaikki on kallista? Nyt on oikeasti vapaus valita missä asuu..
No tänne nyt on sattunut syntymään ja vaikka osan elämästä asunutkin ulkomailla niin kotona paras.No, melko usein tässä pohdin..miksi asua Suomessa missä kaikki on kallista?
Tutkimuslautakunnan suositushan oli tällainen:No, hän ei missään nimessä ole syyllinen..vaan hallitukset 2004 - nykypäivä ja käytännössä rahat kuluttanut väylävirasto.
Niinhän nuo menee että annetaan suosituksia ja julkilausumia että turvallisuus edellä mennään. Paitsi jos se jotain maksaa niin sitten mennään raha edellä.Tutkimuslautakunnan suositushan oli tällainen:
"Tutkintalautakunta suosittaa, että liikenne- ja viestintäministeriö ryhtyisi toimenpiteisiin keskikaiteella varustettujen tieosuuksien rakentamisen nopeuttamiseksi."
En tiedä onko noin tehty mutta uusilla/uusituilla pätkillä noita keskikaiteita on paljon.
Nyt täytyy sanoa epäsuosittu mielipide. 2000-luvulla omistamani autot ovat olleet yleensä noin 13-15 vuotta vanhoja. Tässä 20 vuoden aikana polttoaineeseen kuluva €/km ei ole oikeastaan kasvanut. Kasvu johtuu oikeastaan pelkästään tehojen ja auton koon kasvusta.En voi hyväksyä sitä että polttomoottoriautoilla liikkuva äänestäjien enemmistö yhtäkkisesti muutamassa vuodessa pakotetaan nielemään polttonesteen hinnan korottaminen tähtiin.
Hyväksyttävä ja fair play hintataso on jossain 1,20-1,50 per litra välillä.
1,90 kohdalla KAPINA !
.
Tuossa kohtaa ei ollut tehty mitään. Muutenkin olisi järkevää näiden pääteiden muuttaminen kolmikaistaisiksi missä n 3 km välein ohitus mahdollisuus muuttu puolelta toiselle. Olisi riittävä meikäläiselle eikä tarvitsisi ajaa ja kytätä sitä ohitus paikkaa.Tutkimuslautakunnan suositushan oli tällainen:
"Tutkintalautakunta suosittaa, että liikenne- ja viestintäministeriö ryhtyisi toimenpiteisiin keskikaiteella varustettujen tieosuuksien rakentamisen nopeuttamiseksi."
En tiedä onko noin tehty mutta uusilla/uusituilla pätkillä noita keskikaiteita on paljon.