Onhan näitä sähkölentokonekonsepteja maailma pullollaan. Tulokset vaan on kovin laihoja. Tähän asti on saatu hienoja animaatioita ja komeita muovimalleja.
Muutenkin nuo suunnitelmat ja aikataulut ovat aina täysin utopistisia. Esim. uutisoidaan, että ihan parin-kolmen vuoden päästä kuljetetaan matkustajia. Ei varmasti kuljeteta. Hyvä esimerkki täysin huuhaamarkkinoinnista on Heart Aerospace. Muutama vuosi sitten Finnair ja moni muukin iso toimija ilmoitti aiesopimuksesta hankkia heiltä sähkömatkustajakone. Molemmat osapuolet tasan tiesi, että ei tule onnistumaan, varsinkaan mainostetussa aikataulussa. Pelkkää viherpesua ja pöhinän kehittämistä.
Ilmailussa mikään ei tapahdu nopeasti vaikka kyseessä on tunnettu valmistaja tunnetuilla ja hyväksi havaituilla komponenteilla ja valmiilla prosesseilla.
Tuossakin jätetään polkimet pois painosyistä. Akusto painaa satoja tai tuhansia kiloja, mutta päätetään jättää pois muutamasta metalliputkesta tehdyt polkimet vaijereineen

Jos maailman kaikkia muita koneita ohjataan sauvalla ja polkimilla, mikä järki on tehdä täysin uusi konsepti missä ei olisikaan polkimia?!? Sitäpaitsi jarrut noissa polkimissa on hyvin usein, vaikkakaan ei aina. Useimmiten polkimissa on ns. varvasjarrut polkimien yläosassa joilla voi jarruttaa epäsymmetrisesti. Näillä myös ohjataan konetta maassa hyvin usien.