Ellen nyt ole ihan väärässä, niin tuon LAV:n tornia on pasiin sovitettu jossakin vaiheessa. Tai mahdollisesti se oli jokin muu 25 millinen torni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ellen nyt ole ihan väärässä, niin tuon LAV:n tornia on pasiin sovitettu jossakin vaiheessa. Tai mahdollisesti se oli jokin muu 25 millinen torni.
Pitipähän kysymäni, että osaako kukaan hahmottaa miten hyvin MT-LB:n kk-torni asettuisi pasiin tuohon vaunun johtajan luukun päälle? Idea tässä on nyt se, että olisi halppisratkaisu aseistamiseen, kun vaunun aiottu käyttötarkoitus ei ole sellainen että RWS:lle olisi budjettia ja ne ITKK kehälavetit tuntuvat liian suojattomilta?
Itseasiassa osaako kukaan kertoa kyseisestä tornista mitään? Onko veivikäyttöinen vai miten? Ergonomia?
Tuossa nyt ei tainnut olla ideana noiden yhteensovittaminen vaan ihan Amoksen testaus ? Amos oli tuolloin proto asteella. Tuolloin AMV oli vasta suunnittelupöydällä, niin tuskin Amoksen prototyyppiä olisi kannattanut proto asteella olevan ajoneuvon päälle laittaa, jos tarkoituksena oli testata asetta ? Puolustusvoimat tilasi tuon prototyypin 1999, niin helppohan se oli tilata saman talon alustalla?Tunnetusti Pasiinhan on yhdytetty myös AMOS. Jo kuvasta näkee miksi raskaan tornin ja kevyen APC:n yhdistelmä ei ole kovin hedelmälliseen maahan kylvetty ajatus. LAV-tornin tapaan tämäkään kokeilu ei ollut onnistunut. Nämä koeajoneuvot lienee palautettu APC-kuosiin kokeilujen jälkeen?
Katso liite: 52744
Tuossa nyt ei tainnut olla ideana noiden yhteensovittaminen vaan ihan Amoksen testaus ? Amos oli tuolloin proto asteella. Tuolloin AMV oli vasta suunnittelupöydällä, niin tuskin Amoksen prototyyppiä olisi kannattanut proto asteella olevan ajoneuvon päälle laittaa, jos tarkoituksena oli testata asetta ? Puolustusvoimat tilasi tuon prototyypin 1999, niin helppohan se oli tilata saman talon alustalla?
Vai suunniteltiinko oikeasti Amosta pasiin?
Miksi mietitään Pasin aseistusta ja kykyä kun Patrian 6X6 on uusi miehistönkuljetusvaunu ja tämä on AMV-ketju?
Tässä olisi PV.llä tutkimisen paikka.Samaa mieltä sikäli, että kannattaisihan meidän muutamat AMV:t MLU:ssa muuntaa esimerkiksi IFV ja tiedustelu-versioiksi. AMOS-vaunuthan meillä jo onkin. Hukkaan menevät pelkkinä takseina.
Tornit painaa jotain alla olevan suuntaan, mutta suunnittelun perustana on IFV jossa näille on paikat. Nythän suomi hankkii 200 uutta pasia, joten niissä on varmaan tämäkin asia saatu mietittyä. Painokin on tuplaantunut ja vapaata kantokykyä brösyyrissä on yli 8t.
Se tuleeko niihin konetykkejä riippunee taas erityisen erityisistä olosuhteista. IMO maavoimat voisivat hankkia (uutena) 100 vaunutornia jotka saisi seuraavaankiin vaunuun kierrätettynä, merivoimien tapaan.
Katso liite: 52700
Samalla voisi kierrättää AMV:n Protectorit uusiin 6x6 tai Paseihin..win-win.Tässä olisi PV.llä tutkimisen paikka.
Tai käyttää Protector RWS AMV:n komentajan tähtäiminä jos mahdollista.Samalla voisi kierrättää AMV:n Protectorit uusiin 6x6 tai Paseihin..win-win.
Ruotsalaisia.. Irkuilla oli Panhard M3 torni, ja 2x FN MAG..Itse asiassa äsken piti olla tämä kuva:
Katso liite: 52743
Torni lie sama, mutta aseena nyt M2. Aiemmassa taitaa olla NSV?
Joo, mää onnistuin näkemään ton Amos-Pasin...Itse asiassa äsken piti olla tämä kuva:
Katso liite: 52743
Torni lie sama, mutta aseena nyt M2. Aiemmassa taitaa olla NSV?
Tunnetusti Pasiinhan on yhdytetty myös AMOS. Jo kuvasta näkee miksi raskaan tornin ja kevyen APC:n yhdistelmä ei ole kovin hedelmälliseen maahan kylvetty ajatus. LAV-tornin tapaan tämäkään kokeilu ei ollut onnistunut. Nämä koeajoneuvot lienee palautettu APC-kuosiin kokeilujen jälkeen?
Katso liite: 52744
Tai käyttää Protector RWS AMV:n komentajan tähtäiminä jos mahdollista.