Miten voittaa sota "terroristeja" vastaan?

Kun mietin esimerkiksi omaa nuoruuttani 90-luvun alun pienessä kainuulaisessa taajamassa.

Ylä-asteella ja lukiossa oli eri syistä kiusattuja ihmisiä. Joidenkin kaveri olin ja joidenkin kaveri en todellakaan ollut. Siihen aikaan kai vielä normaalia ja sallittua.

Nyt kun muistelee näitä synkimpiä muusta porukasta erilleen joutuneita henkilöitä. Niin heissä oli eräs selkeä ryhmä.

Nämä yleensä nuoret miehet olivat keskimäärästä älykkäämpiä koulussa. Tietyt tiukat mielipiteet ja vähän ehkä sosiaalisesti heikkolahjaisia.

Näiden nuorukaisten kanssa kun jutteli niin heillä oli tietti fasistinen maailmankuva. Katsottiin pikkasen silleen muuta porukkaa että nuo tyhmät eivät tajua mitään. Minä en heidän seuraa kaipaa jne. Toki pientä katkeruuttakin esiintyi. Monella tällaisella oli pääsy isänsä asekaapille ja olisi ampumataitokin saattanut riittää kouluampumiseen. Mutta jotenkin he saivat pidäteltyä heidän mielestään alemman ihmisporukan ampumisen.

Miten olisi ollut tilanne jos joku vahvempi henkilö olisi halunnut koota nämä henkilöt yhteen? Kannustaa ja tukea heitä siinä että he olisivat menneet koulun joulujuhlaan ampumaan isiensä hirvikiväärit tyhjiksi.

Eli tällainen apina miettii sitä että miten saataisiin vähennettyä niiden määrää jotka syrjääntyvät liian paljon. Tiedän se on hankalaa ja kaikki ei ole voittajia.

Mutta tärkeämpää on se että noita heikkojen yksilöiden hyväksikäyttäjiä saataisiin estettyä yllyttäminen. Taas kerran hankalaa. Mutta en oikein usko että moskeijoiden sulkeminen auttaisi asiaa.

Vaikka en välttämättä ole aina samaa mieltä kanssasi, tuossa asiassa olen kyllä. Ei se moskeijoiden sulkeminen mitään auta, ei yhtään mitään. Ongelma on monisyinen ja vaikea, mutta ei tuo ole se oikea tapa, edes pärisevän juutalaisen mielestä. :)
 
Vaikka en välttämättä ole aina samaa mieltä kanssasi, tuossa asiassa olen kyllä. Ei se moskeijoiden sulkeminen mitään auta, ei yhtään mitään. Ongelma on monisyinen ja vaikea, mutta ei tuo ole se oikea tapa, edes pärisevän juutalaisen mielestä. :)

Jokuhan on Ranskassa pielessä kun sielä riittää omaksi riesaksi asti näitä terroristeja.
 
Jokuhan on Ranskassa pielessä kun sielä riittää omaksi riesaksi asti näitä terroristeja.

jos lähdetäänkin siitä että vika ei ole Ranskassa, Ruotsissa eikä missään muussakaan maassa missä näitä tyyppejä sikiää.......Mikä näitä terroisteja yhdistää? No niin siinä se syy olikin...

Miten syyllisestä päästään eroon onkin vaikeampi juttu...
 
jos lähdetäänkin siitä että vika ei ole Ranskassa, Ruotsissa eikä missään muussakaan maassa missä näitä tyyppejä sikiää.......Mikä näitä terroisteja yhdistää? No niin siinä se syy olikin...

Miten syyllisestä päästään eroon onkin vaikeampi juttu...

Se että ovat Ranskassa, Ruotsissa jne työttömiksi tai pikku rikollisiksi joutuneita nuoria miehiä? Ja joita on ollut helppo puhua jonkun ns. ylevän taakse.

Eli olemme taas minun kysymyksessäni, kuinka hankaloitetaan noiden värvääjien toimintaa
 
Se että ovat Ranskassa, Ruotsissa jne työttömiksi tai pikku rikollisiksi joutuneita nuoria miehiä? Ja joita on ollut helppo puhua jonkun ns. ylevän taakse.

Eli olemme taas minun kysymyksessäni, kuinka hankaloitetaan noiden värvääjien toimintaa


kuten myös...ollaankin vaikeamman asian äärellä..
 
kuten myös...ollaankin vaikeamman asian äärellä..

Itse en luokiteltuna muuna apinana suostu helpolla uskomaan että tietyn näköisiltä henkilöiltä viemällä kansalaisoikeuksia voidaan voittaa terrorismia. Toisaalta vaikka ihmishenki on arvokas jne. niin onko terrorismi pysyvä yhteiskunnallinen -toki kielletty- keino vaikuttaa.

Aina löytyy noita jotka saavat mielihyvänsä siitä että saavat valtaa. Ja niitä jotka saavat valtaa pelottelemalla toisia.

Samoin aina löytää ne raukat jotka juoksevat tuollaisten johtajien perässä.
 
Jokuhan on Ranskassa pielessä kun sielä riittää omaksi riesaksi asti näitä terroristeja.
Ranskassa alkaa olemaan aika suuri tuo vähemmistö... Ruotsi tulee hyvää vauhtia perässä..
 
Jokuhan on Ranskassa pielessä kun sielä riittää omaksi riesaksi asti näitä terroristeja.
Työttömyys ja arvottomuus siirtolaisten keskuudessa, siinä se pohja.
Ratkaisua kun kysyttiin, niin työttömät ja huono-osaiset alle 30v. muslimit pitäisi poistaa maasta radikalisoitumisriskin takia. Teoriassa näin, mutta ei toimi kuitenkaan käytännössä.
Sanoisin että Ranskalla on melko haasteellinen optimointitehtävä......
 
Työttömyys ja arvottomuus siirtolaisten keskuudessa, siinä se pohja.
Ratkaisua kun kysyttiin, niin työttömät ja huono-osaiset alle 30v. muslimit pitäisi poistaa maasta radikalisoitumisriskin takia. Teoriassa näin, mutta ei toimi kuitenkaan käytännössä.
Sanoisin että Ranskalla on melko haasteellinen optimointitehtävä......

Näistä monet radikalisoituneet näyttävät syntyneen kyseisessä maassa. Joten en oikein usko että radikalisoitumista vähentäisi Stalinin kaltaiset väestönsiirrot.

Stalinkin sentään joutui luopumaan ukrainalaisten kyydityksistä, koska junanvaunut eivät riittäneet.
 
Toisaalta tuuhea skenaario:
Kaikki ydinasevallat liittoutuvat keskenään kitkemään Islam-terrorismin maailmasta pysyvästi. Joka ikinen kerta kun, missä päin maailmaa tahansa, terot riehuu pommeineen/rynkkyineen huutaen allahuakbaria järjestetään kansainvälinen televisialähetys, jossa arvotaan iskun suorittaja ja islamilainen kaupunki. Kymmenen minuuttia televisioinnista kyseisestä kaupungista kasvaa pahaenteisiä sienipilviä. Japani on elänyt hyvin rauhanomaista elämää viimeiset 70 vuotta kahden pommin jälkeen. Joten eiköhän muutaman pommin jälkeen muslimit ihan itse ymmärtäisi harventaa omaa muonavahvuuttaan noista ääriaineksista.
 
Toisaalta tuuhea skenaario:
Kaikki ydinasevallat liittoutuvat keskenään kitkemään Islam-terrorismin maailmasta pysyvästi. Joka ikinen kerta kun, missä päin maailmaa tahansa, terot riehuu pommeineen/rynkkyineen huutaen allahuakbaria järjestetään kansainvälinen televisialähetys, jossa arvotaan iskun suorittaja ja islamilainen kaupunki. Kymmenen minuuttia televisioinnista kyseisestä kaupungista kasvaa pahaenteisiä sienipilviä. Japani on elänyt hyvin rauhanomaista elämää viimeiset 70 vuotta kahden pommin jälkeen. Joten eiköhän muutaman pommin jälkeen muslimit ihan itse ymmärtäisi harventaa omaa muonavahvuuttaan noista ääriaineksista.

Loistava idea. Uhkaavimmat muslimit on toistaiseksi tulleet Pariisista. Aloitetaan siitä ja seuraavaksi Lontoo...
 
Työttömyys ja arvottomuus siirtolaisten keskuudessa, siinä se pohja.
Ratkaisua kun kysyttiin, niin työttömät ja huono-osaiset alle 30v. muslimit pitäisi poistaa maasta radikalisoitumisriskin takia. Teoriassa näin, mutta ei toimi kuitenkaan käytännössä.
Sanoisin että Ranskalla on melko haasteellinen optimointitehtävä......

Jos työttömyyskorvaus juoksee, voisi vapaaehtoisjärjestöillä olla tarjota jotain mielekästä tekemistä. Voisiko kunta/valtio auttaa näitä tarjoamalla tiloja tai koulutusta?
 
@Quixote
En tunne ranskalaisten työllistämisohjelmia tai velvollisuuksia ottaa vastaan kaikenlaista työtä. Muuten jossain tuollaisessa voisi ollakin yksi tapa rakentaa yhteistä maata.
Toisaalta, kyllähän me tiedämme kuinka "yhteisen hyväksi" työskentelevä olio ihminen on.....lähinnä jokainen huolehtii vain itsestään.
 
Jos jonkun saa vapaaehtoisesti räjäyttämään itsensä vain löytääkseen elämälleen tarkoituksen, niin luulisi löytyvän enemmän vaikkapa vapaaehtoisia vanhusten auttajia.
 
Olen varmaan hirrrveä rasisti kun laitoin tälläiset kartat tähän. Ei tarvitse olla professori että hahmottaa miltähän eurooppa näyttää tulevaisuudessa. Tälläisten asioiden spekulointihan aiheuttaa hirmuisen kakkaryöpyn somessa ja heti lentää natsikorteista lähtien kaikki syytökset.

800px-Osmanien_valtakunta_1683.png


https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurabia#/media/File:Islam_in_Europe-2010.svg
800px-Islam_in_Europe-2010.svg.png
 
Back
Top